• Proiectul este estimat la 112,7 milioane de lei, fără TVA.
  • Durata contractului a fost stabilită la 84 de luni și are o perioadă de șase luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuție și 60 luni pentru garanție a lucrărilor.
  • Autoritățile îi vor depista cu ușurință pe cei care circulă cu viteză, nu au rovinietă sau au gabaritul depășit.

Elektra Invest și asocierile Asseco SEE (lider), ASGO Telecom, Urban Scope și BS Telecom Solutions, respectiv Intetra Electrpnik Sanayi ve Ticaret AS (lider) și Tetra HGS Elektronik Sistemeri au depus oferte la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru instalarea de echipamente de monitorizare a autostrăzilor A1, A2 și A3 și DN1.

Proiectul este estimat la 112,7 milioane de lei, fără TVA și presupune instalarea de aparate de detecție, camere de supraveghere, senzori și stații meteo pentru aceste autostrăzi. Astfel, noul sistem de monitorizare va permite culegerea unor date generale despre trafic, detectarea șoferilor care încalcă regulile de circulație. În același timp, acesta îi va avertiza pe conducătorii auto asupra unor pericole.

Durata contractului a fost stabilită la 84 de luni și are o perioadă de șase luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuție și 60 luni pentru garanție a lucrărilor. De exemplu, pe Autostrada 3, pe o porțiune de 60 de kilometri vor fi instalate 20 de aparate care pot determina numărul mașinilor, viteza cu care rulează și distanța dintre ele. În același timp, 29 de camere de detecție a incidentelor vor semnala vehiculele oprite, mersul pe contrasens, apariția vreunui pieton pe carosabil, pierderea încărcăturii, fumul, focul sau ceața.

Recomandări

TRIUMP MERGE LA LUPTE
RECORD LA NETFLIX
ALWAYS A WIZARD
MAI MULTE PODCASTURI
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
A MURIT BELA KAROLYI

De asemenea, vor fi instalate patru stații meteo și 17 camere de supraveghere. Camerele pot fi fixe sau mobile, unele dintre acestea identificând numerele de înmatriculare ale mașinilor. Autoritățile îi vor depista cu ușurință pe cei care circulă cu viteză, nu au rovinietă sau au gabaritul depășit. Informațiile culese de sistemele de monitorizare vor fi transpuse pe panouri cu mesaje variabile, astfel încât șoferii să știe ce-i așteaptă pe șosea.

Citește și