- Avionul Il-80 Maxdome a trecut la joasă înălțime deasupra periferiei Moscovei.
- Rusia spune că acesta va fi prezentat în cadrul paradei de Ziua Victoriei de luni.
- Avionul nu a mai fost folosit în cadrul paradei din 2010.
Avionul special „Doomsday” îi permite lui Vladimir Putin să continue să conducă Rusia în timpul unui război nuclear şi a fost văzut zburând în ultimele zile în jurul Moscovei, potrivit Daily Mail. Un videoclip arată cum avionul trece la joasă înălţime deasupra periferiei oraşului, pe fondul tensiunilor legate de faptul că va recurge la arme atomice în timpul conflictului din Ucraina.
Advertisment
Oficialii ruşi spun, însă, că aeronava va fi prezentată cu un zbor la joasă înălţime la parada anuală de Ziua Victoriei de luni, 9 mai, în Piaţa Roşie, şi că este în „repetiţii” pentru această prezentare. Avionul uriaș din epoca sovietică nu are ferestre în afară de cabina de pilotaj şi este cunoscut sub numele de „Kremlinul zburător”. Avionul nu a mai fost văzut la o ceremonie de Ziua Victoriei, zi care marchează înfrângerea lui Hitler şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial, din anul 2010.
Reapariţia sa este un semn că Putin doreşte să trimită un mesaj de avertizare Occidentului. Il-80 Maxdome va fi escortat de două MiG-29 în timp ce va zbura la joasă înălţime deasupra Catedralei Sfântul Vasile, precizează Daily Mail.
Recomandări
Pentru a sublinia pregătirea nucleară a Rusiei, portavioanele de rachete strategice Tu-95MS şi Tu-160 „Lebăda Albă” vor face parte din zbor.
Avionul de vânătoare Su-57 de generaţia a cincea şi bombardiere cu rază lungă de acţiune Tu-22M3 vor fi, de asemenea, expuse. Ministerul rus al Apărării a confirmat că opt avioane MiG-29SMT vor zbura sub forma literei „Z” în sprijinul militarilor ruşi care participă la „operaţiunea militară specială” în Ucraina.
În cazul unui atac atomic, Putin ar putea conduce Rusia şi ar putea da ordine armatei sale pentru atacuri nucleare de la postul de comandă aeropurtat.
O „canoe” mare pentru comunicaţiile prin satelit se află deasupra fuselajului său în partea din faţă, cu antene mari în partea din spate. Coada aeronavei găzduieşte, de asemenea, un troliu pentru o antenă remorcată, de frecvenţă foarte joasă (VLF). Stabilizatoarele orizontale au, de asemenea, spaţiu pentru mai mulţi senzori sau antene de comunicaţii. Aeronava are două generatoare electrice de mari dimensiuni în interiorul motoarelor sale. Sub cabina de pilotaj se află o sondă de alimentare retractabilă.
Partenerii noștri