• Standarde de emisii Euro 7 vor garanta că toate autoturismele noi vândute sunt mai puțin poluante.
  • 8 state membre UE, printre care și România, au cerut oficialilor europeni să-și modifice propunerile.
  • UE vrea reducerea până în 2030 cu 55% a emisiilor de la autoturisme și cu 50% la camionete.

Oficialii Uniunii Europene dezbat astăzi noile norme de poluare EURO 7, iar planul urmează să fie adoptat în perioada următoare, iar producătorii de autoturisme vor fi obligați să le respecte, dacă vor să vândă în continuare pe piața europeană.

Se va reduce necesitatea înlocuirii bateriilor la sfârșitului ciclului de viață al unui vehicul, scăzând astfel nevoia de materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor. Normele Euro 7 vor garanta faptul că mașinile nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate cu ușurință de către autorități prin utilizarea senzorilor din interiorul lor pentru a măsura emisiile pe întreaga durată de viață a unui vehicul. Nu în ultimul rând, obiectivul de a reduce cu 100% din emisiile de CO2 până în 2035 pentru autoturisme și camionete a fost și el luat în considerare.

Alex Găvan: Omenirea se îndreaptă în direcția potrivită

Alex Găvan, activist de mediu, spune că: „În primul rând este bine să facem un zoom out deoarce Europa își propune să devină carboneutral până în 2050 deși populația continentului este mai mică ca cea a Asiei, iar europenii au setat tendințele și această mobilitate spre emisii 0 de carbon contribuie foarte mult la combaterea crizei climatice”.

Recomandări

122 MOR ÎN ACCIDENT AVIATIC
PUTIN ÎȘI CERE SCUZE?
CE SE ALEGE DE GEORGIA?
TRAFIC INTENS SPRE MUNTE
PARKER ATINGE COROANA
ONLINE NONSTOP

„Cu siguranță omenirea se îndreaptă în direcția potrivită când vine vorba de acțiuni concrete ca să limiteze efectele schimbărilor climatice, dar singura problemă este dacă avem și viteza potrivită deoarece studiile spun că dacă o să continuăm în acest ritm s-ar putea să nu mai putem respira un aer curat peste 100 de ani”, a adăugat Alex Găvan.

Citește și: