• Nava RHOSUS aflată sub pavilionul Republicii Moldova a trasportat, în 2014, în portul Beirut cele 2.750 de tone de azotat de amoniu.
  • FleetMon: „Nava aparţine unui rus rezident în Cipru, iar în momentul în care a ajuns în portul Beirut încărcătura ar fi fost confiscată.
  • Republica Moldova se află de câţiva ani pe lista neagră a navelor cu risc înalt.

Cele 2.750 de tone de azotat de amoniu, care au provocat exploziile în portul Beirut, au ajuns în golf în urmă cu 6 ani. Ele erau transportate de o navă aflată sub pavilionul Republicii Moldova.

Încărcătura urma să ajungă din Georgia în Mozambic, însă a fost confiscată de autorităţile libaneze, scrie portalul moldovenesc Mold-Street.com.

Nava RHOSUS este fabricată în 1986 şi are o lungime de 86 de metri. Ea se află de 6 ani în portul din Beirut pentru că i s-a interzis navigarea deoarece ar fi încălcat regulile de exploatare.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Între timp, echipajul compus din ruşi şi ucraineni a fost repatriat, iar încărcătura a rămas în depozitele din port.

Mold-street.com scrie că, în 2015-2018, 69 de nave aflate sub pavilion moldovenesc au fost reţinute pentru că încălcau normele internaţionale.

Mărturii despre explozia din Beirut, Liban

„Mă îndreptam către postul meu şi am văzut fum gros şi foc şi câteva momente mai târziu am simţit explozia şi am zburat în aer”, a mărturisit Ayman Salman, martor ocular.

„Libanul trece printr-o criză economică severă, iar portul este plămânul Libanului pentru a importa produse alimentare în toate celelalte lucruri. Ne bazăm pe acest port”, a declarat Abbas Alawiya, expert regional.