- Senatorul Charles Schumer a cerut Administrației pentru Alimente și Medicamente să investigheze PRIME.
- Aceasta este o marcă de băutură fondată de vedetele YouTube Logan Paul și KSI, care a devenit un fel de obsesie în rândul tinerilor urmăritori ai influencerilor.
- Făcându-și reclamă ca fiind fără zahăr și vegană, dozele de culoare neon se numără printre un număr tot mai mare de băuturi energizante cu niveluri ridicate de cofeină.
O băutură energizantă susținută de influenceri, PRIME, care a câștigat popularitate virală în rândul copiilor, se confruntă cu o analiză din partea legiuitorilor și a experților în domeniul sănătății din cauza nivelurilor sale potențial periculoase de cofeină, scrie AP News.
Duminică, senatorul Charles Schumer a cerut Administrației pentru Alimente și Medicamente să investigheze PRIME, o marcă de băutură fondată de vedetele YouTube Logan Paul și KSI, care a devenit un fel de obsesie în rândul legiunilor de tineri urmăritori ai influencerilor.
„Unul dintre cele mai fierbinți simboluri de statut ale verii pentru copii nu este o ținută sau o jucărie – este o băutură”, a declarat Schumer, un democrat din New York. „Dar cumpărătorul și părinții să fie atenți deoarece este o problemă serioasă de sănătate pentru copiii pe care îi vizează cu atâta febrilitate”.
Susținut de două dintre cele mai cunoscute vedete de pe YouTube, PRIME a fost o senzație imediată atunci când a fost lansat anul trecut, provocând cozi lungi în magazinele alimentare și rapoarte despre piețele de revânzare din curtea școlii.
Făcându-și reclamă ca fiind fără zahăr și vegană, dozele de culoare neon se numără printre un număr tot mai mare de băuturi energizante cu niveluri ridicate de cofeină; în cazul PRIME, 200 de miligrame la 12 uncii, echivalentul a aproximativ o jumătate de duzină de cutii de Coca-Cola sau aproape două Red Bulls.
Acest conținut ridicat a determinat interzicerea în unele școli din Regatul Unit și Australia, unde unii pediatri au avertizat asupra posibilelor efecte asupra sănătății copiilor mici, cum ar fi probleme cardiace, anxietate și probleme digestive. Reprezentanții companiei, între timp, au apărat produsul ca fiind etichetat clar „nerecomandat copiilor sub 18 ani”. Ei vând o băutură sportivă separată, cunoscută sub numele de PRIME Hydration, care nu conține deloc cofeină. Reprezentanții PRIME nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
În scrisoarea sa către FDA, Schumer a susținut că există o diferență puțin vizibilă în marketingul online al celor două băuturi – ceea ce i-a făcut pe mulți părinți să creadă că achiziționează un suc pentru copiii lor, doar pentru a se trezi cu un „cazan de cofeină”.
„O simplă căutare pe rețelele de socializare pentru Prime va genera o cantitate impresionantă de conținut sponsorizat, care este publicitate”, a scris el. „Acest conținut și afirmațiile făcute ar trebui să fie investigate, împreună cu ingredientele și conținutul de cofeină din băutura energizantă Prime.”
Citește și: