• MOL România a ajuns compania cu cea mai scumpă benzină din zona Barbu Văcărescu, București, potrivit datelor publicate pe aplicația Monitorul Prețurilor.
  • Plafonările cu care se confruntă compania, în Ungaria, au dus la scumpiri pe alte piețe.
  • MOL este compania petrolieră de stat a Ungariei, ţară care mereu şi-a arătat loialitatea faţă de Putin.

MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL, a ajuns compania cu cel mai scump carburant din zona Barbu Văcărescu, Bucureşti, arată datele publicate pe aplicaţia Monitorul Preţurilor, găzduită de Consiliul Concurenţei.

Astfel, un consumator care vrea să alimenteze cu benzină standard de la o staţie MOL, din zona Barbu Văcărescu, Bucureşti, are de plătit între 8,4 şi 8,6 lei pe litru. Acelaşi litru de benzină, din aceeaşi zonă, costă la staţiile Petrom 7,5 lei. La OMV, litrul de bezină poate ajunge la 7,8 lei, în zona Gării de Nord, de exemplu, în timp ce la Lukoil preţul pe litrul de benzină standard este de 7,5 lei, notează ZF.

Cum a ajuns MOL România, compania cu posibil cel mai scump carburant din ţară, în contextul în care, de obicei, diferenţele de preţ dintre firmă şi competiţie sunt de câţiva bani?

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

„Plafonările cu care compania se confruntă, în Ungaria, au dus la scumpiri pe alte pieţe, astfel încât să se poată face recuperarea pierderilor”, spun surse din piaţă.

Potrivit unui articol din „Hungary Today”, dincolo de plafonarea preţului la 1,3 euro pe litru, Ungaria a introdus şi un plafon pe cantitate, care poate varia în funcţie de vânzările staţiei între 100 şi 500 de litri. Măsura plafonării preţului este în vigoare din noiembrie, anul trecut şi a fost extinsă până în mai, anul acesta. Problema este că, în perioada analizată, barilul de petrol a crescut de la 81 de dolari pe baril, la începutul lui noiembrie, la peste 130 de dolari pe baril, azi, însă, preţul fiind în scădere, până la 112 dolari pe baril.

Tot presa maghiară mai arată că, de la introducerea acestei plafonări, MOL se confruntă cu probleme privind stocurile, cererea din staţii fiind greu de acoperit în contextul în care mulţi transportatori încearcă să profite de preţurile îngheţate. Compania nu a explicat, deocamdată, diferenţele de preţ faţă de alţi retaileri de carburant.

MOL este compania petrolieră de stat a Ungariei, ţară care mereu şi-a arătat loialitatea faţă de Putin.

La unele staţii, preţul benzinei a ajuns la 11 lei pe litru, lucru care a generat un şoc la nivelul pieţei locale. Astfel, mii de români au luat cu asalt benzinăriile temându-se că preţul ar putea uşor escalada la acel nivel.

„Fac un nou apel la calm: nu staţi la cozi. Avem suficiente stocuri, deci NU există argumente pentru creşteri nejustificate şi explozive ale preţurilor. Să nu ne lăsăm angrenaţi într-un război hibrid, mai ales în actualul context regional de securitate. Aşa cum a anunţat şi prim ministrul, Nicolae Ciucă, instituţiile abilitate vor demara acţiuni ample de control la benzinării pentru că NU VOM PERMITE SPECULA! Să nu intrăm în jocul celor care doresc destabilizarea României!”, a declarat Virgil Popescu, ministrul energiei, pe pagina oficială de Facebook.

Într-o postare anterioară, oficialul a mai precizat că panica s-a creat pe fondul unor preţuri de la graniţa româno-ungară.

„Am văzut acel preţ de 11 lei/litru de benzină nejustificat, iar, în acest sens, românii trebuie să ştie că în ţara vecină, în Ungaria, s-a pus un plafon pe preţul benzinei şi motorinei, iar produsul a dispărut de pe piaţa vecină. Benzinăriile din Ungaria nu mai sunt deschise non-stop şi astfel, această situaţie a început să influenţeze preţul la frontiera noastră, dar în benzinării independente. Deci la graniţă este o excepţie şi nu vorbim de lipsă de benzină şi motorină. De aceea, fac apel la români să nu stea la coadă la benzinării, pentru că avem combustibilul necesar şi nu la preţul dat ca exemplu”, a mai spus ministrul.