- Pentru Carlsberg, Heineken sau Bud, ,,ultima comandă” în Rusia a fost în martie, dar sticlele şi dozele cu etichete occidentale încă se găsesc pe rafturile magazinelor din Moscova
- Carlsberg şi Heineken au anunţat încă din 9 martie că încetează producţia şi distribuţia în Rusia, la scurt timp după ce Moscova a declanşat războiul din Ucraina.
- Reuters a constatat că datele imprimate pe ambalaje dovedesc că producţia de bere din mărcile de top a continuat şi după comunicatele privind retragerea de pe piaţa rusă.
Pentru Carlsberg, Heineken sau Bud, ,,ultima comandă” în Rusia a fost în martie, dar sticlele şi dozele cu etichete occidentale încă se găsesc pe rafturile magazinelor din Moscova, potrivit Reuters.
Advertisment
Disponibilitatea stocurilor de produse ale concernelor Anheuser-Busch InBev, Carlsberg şi Heineken demonstrează cât de greu este pentru producătorii străini să îşi retragă produsele ca reacţie la invazia rusă în Ucraina.
Reuters a constatat că datele imprimate pe ambalaje dovedesc că producţia de bere din mărcile de top a continuat şi după comunicatele privind retragerea de pe piaţa rusă.
Recomandări
Carlsberg şi Heineken au anunţat încă din 9 martie că încetează producţia şi distribuţia în Rusia, la scurt timp după ce Moscova a declanşat războiul din Ucraina. În 11 martie, Anheuser-Busch InBev, care operează în Rusia în parteneriat cu producătorul de bere Anadolu Efes din Turcia, a comunicat că a cerut suspendarea licenţei pentru Bud.
Încă nevândute
Cea mai mare reţea de supermarketuri din Rusia, X5, precum şi magazinele Krasnoe & Beloe au însă evident stocuri despre care Reuters nu a reuşit să obţină comentarii. Agenţia a găsit doze de bere Heineken produse la Sankt Petersburg, în 23 martie şi Carlsberg îmbuteliate la Tula, la sud de Moscova, în 29 aprilie.
Heineken a precizat că a produs în Rusia ultima tranşă de bere în martie, a efectuat ultima operaţiune de îmbuteliere la începutul lui aprilie, iar ultimele vânzări au avut loc în a doua săptămână din aprilie. Firma anunţase în 28 martie că încearcă să îşi vândă acţiunile din Rusia cu costuri de circa 400 de milioane de euro.
În aceeaşi dată, Carlsberg a comunicat că intenţionează să lichideze afacerile din Rusia. Carlsberg este producătorul occidental de bere cel mai expus în această ţară, cu o cotă de piaţă de 27% prin intermediul celei mai mari firme locale din domeniu, Baltika, şi cu 8400 de angajaţi.
Uniunea Berarilor din Rusia a avertizat săptămâna trecută că există probleme cu ambalarea şi etichetarea, iar fabricile de bere funcţionează la capacitate limitată. Firmele ruseşti au dificultăţi mari la achiziţionarea hameiului, provenit în majoritate din import.
Partenerii noștri