- Chatbot-ul copilot de la Microsoft invetează știri atunci când este întrebat despre alegeri.
- A.I.-ul ar putea influența electoratul la alegerile din SUA de anul viitor.
- Mcrosoft recunoaște și promite măsuri înaintea alegerilor din 2024.
A.I. e prins cu informații false despre alegeri. ONG-ul Algoritm Watch a publicat un raport care arată că chatbotul Copilot de la Microsoft oferă informații greșite sau inventate. Greșelile observate au vizat 2 scrutinuri din Europa, dar impactul A.I.-ului preocupă în perspectiva alegerilor prezidențiale din SUA.
Cercetătorii au descoperit că chatbot-ul Microsoft, Copilot (cunoscut anterior ca Bing Chat), a furnizat informații false și înșelătoare despre alegerile europene. Un raport al organizației pentru drepturile omului AlgorithmWatch a dezvăluit că Copilot a dat răspunsuri incorecte la întrebările legate de alegeri despre alegerile recente din Elveția și statele germane Bavaria și Hesse. Raportul a evidențiat, de asemenea, aplicarea neuniformă a garanțiilor, ridicând îngrijorări cu privire la acuratețea informațiilor furnizate de chatbot-ul A.I.
Cercetătorii au pus o serie de întrebări, de la informații de bază despre vot și candidați până la întrebări mai specifice despre pozițiile candidaților, probleme politice și scandaluri de campanie din Bavaria. AlgorithmWatch a clasificat răspunsurile Copilot în trei grupuri: răspunsuri cu erori de fapt, evaziuni la care chatbot-ul a refuzat să răspundă sau a deviat și răspunsuri complet exacte. Unele răspunsuri au fost remarcate și pentru părtinirea lor politică, reflectând limbajul sau încadrarea folosită de anumite partide politice.
Răspunsurile Copilotului au inclus controverse false, date incorecte ale alegerilor, numere de vot inexacte și chiar candidați care nu au participat la alegeri. Erorile faptice au reprezentat 31 la sută din răspunsuri.
Microsoft a recunoscut rezultatele și a declarat că ia măsuri pentru a-și îmbunătăți platformele conversaționale AI, în special în pregătirea pentru alegerile din 2024 din Statele Unite.
Potențialul ca AI să inducă în eroare alegătorii în timpul alegerilor este o preocupare tot mai mare.
Microsoft și-a exprimat disponibilitatea de a colabora cu partidele politice și candidații pentru a combate falsurile profunde și a preveni dezinformarea electorală. În Statele Unite, parlamentarii au introdus proiecte de lege care impun dezvăluirea conținutului generat de inteligență artificială de către campanii, iar Comisia Electorală Federală ia în considerare restricții privind reclamele generate de inteligență artificială.
Citește și