• Principalii poluanţi sunt monoxidul de carbon, dioxidul de azot, ozonul, particulele în suspensie (PM10, PM2.5), dioxidul de sulf, hidrocarburile şi plumbul
  • Greenpeace a lansat un raport cu recomandări despre cum să trecem la transport eco se poate face trecerea la transport nepoluant până în 2040

Numai locuitor al capitalei să nu fii. Plamânii ni se îmbolnavesc pe zi ce trece, din cauza poluării. Să nu uităm ca mai bine de jumătate din autovehiculele înmatriculate în București au peste 10 ani vechime și unde mai pui că ne sufocă zecile de şantiere, lipsa copacilor şi transportul în comun învechit.

“Se construieşte foarte mult, motiv pentru care praful este la ordinea zilei si este unul dintre asepectele cel mai des semnalate de cetateni ca nemultumiri”, spune un locuitor al Capitalei.

„S-a văzut și în pandemie că nivelul dioxidului de azot a scăzut extrem de mult și imediat după ce am revenit din starea de urgență și oamenii au început să iasă pe străzi nivelurile au crescut la o stare de normal în ghilimele”, spuen Alin Tănase, Greenpeace România.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

După ani întregi de amenzi şi averitzări, nu am ajuns încă la o soluţie. Soluţii există. Dar cine să le pună în practică?

Garda Națională de Mediu – Comisariatul Municipiului București a aplicat, la nivelul anului 2020, 85 de sancțiuni în cuantum de 1.092.500 lei, din care 7 au fost aplicate celor 6 primării de sector, respectiv Primăriei Capitalei”, a declarat Andrei Corlan, de la Garda Națională de Mediu.