• În Bucureşti sunt doar 10-20 km de piste de biciclete
  • În schimb, avem 1.800 de kiometri de străzi
  • 50% dintre deplasările zilnice se fac cu mașina personală și doar 1% cu bicicleta

În lipsa pistelor de biciclete, bucureștenii sunt nevoiți să polueze aerul pe care îl respiră. 50% dintre deplasările zilnice se fac cu mașina personală, în Capitală. Doar 1% sunt făcute cu bicicleta, iar 15-20% prin mersul pe jos.

Bucureștiul are între 10 și 20 de kilometri de piste pentru biciclete și 1.800 de kilometri de străzi. Alin Tănase, coordonator de campanii la Greenpeace România, a vorbit pentru Ziarul Financiar, despre singura stație din București care măsoară calitatea aerului.

Ea este amplasată undeva în afara orașului, pe malul Lacului Morii, și este irelevant. Cum spuneam, sursele principale sunt transporturile și industria, ori la marginea orașului sunt mai puține astfel de surse.”, a explicat acesta.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Care sunt soluțiile să reducem poluarea

Am putea să ajutăm la reducerea poluării dacă am mai lăsa mașina acasă și am merge mai mult pe jos, cu bicicleta sau cu transportul în comun. Însă ce-i drept, infrastructura nu ne ajută, nu este suficient de dezvoltată, după cum a spus, pentru Ziarul Financiar, Alin Tănase, coordonator de campanii la Greenpeace România. Însă autoritățile nu fac nimic în acest sens, deși au existat promisiuni în timpul mandatului Gabrielei Firea.

Cum stăm noi în raport cu Țările de Vest

Țările de Vest sunt mai urbanizate decât noi, însă poluează mai puțin. În primul rând, totul pleacă și de la mașinile folosite. Ei își cumpără mașini noi, iar pe cele vechi ni le vând nouă, mai spunea Alin Tănase.

Acesta spune că în ultimii ani România chiar a asistat la un val de importuri de mașini second hand. Un raport Greenpeace arată că România ar fi pe locul 15 în topul celor mai poluate țări din Europa.