- Bucureștiul are un PIB per cap de locuitor de 131% și depășește Atena, Berlin și Madrid.
- Bucureștiul se confruntă cu deficit de spații verzi și piețe publice, față de alte capitale.
- București este una dintre cele mai aglomerate capitale.
E Bucureștiul, orașul visurilor frânte? Odinioară supranumit „Micul Paris”, orașul își păstrează farmecul aristocratic, dar rămâne prins într-o luptă haotică între trecut și prezent. Ce ne apropie de marile capitale europene? Clădirile istorice restaurate, pulsul cultural vibrant și dezvoltarea economică. Ce ne îndepărtează? Străzile sufocate de trafic și direcțiile neclare. Dar poate redeveni Bucureștiul capitala visată sau rămâne o promisiune neîmplinită?
Advertisment
Ce măsuri ar transforma Bucureștiul într-o capitală funcțională?
Traian Bădulescu, expert în turism: „Nu aș vrea să intru în probleme de infrastructură pentru că nu țin de turism, dar contează și infrastructura. Din punct de vedere turistic, Bucureștiul, din păcate, lipsește inclusiv pe harta turistică a României ca promovare. Fiind capitala României, are cei mai mulți turiști străini. Peste un milion din cei două și ceva de milioane de turiști străini înnoptează în București. Peste jumătate vin pentru partea de afaceri, evenimente, concerte, festivaluri și apoi city break și turism cultural. Bucureștiul nu are la ora actuală o organizație de promovare funcțională.
Bucureștiul are nevoie de promovare și, de ce nu, de un brand turistic, așa cum România are un brand turistic de țară, care poate ar trebui și el schimbat la un moment dat. Am stat de vorbă cu mulți turiști și, pe scurt, majoritatea erau mulțumiți. Mulți mergeau în centrul vechi ca pietoni și mai mulți turiști mi-au zis că este păcat de clădiri. Avem multe clădiri vechi, de calitate, istorice, și ar merita să fie restaurate. Orașul nostru ar fi o bijuterie dacă toate ar fi la un moment dat restaurate.
Recomandări
Ce modele de succes din alte orașe ar putea fi aplicate aici?
Traian Bădulescu: „București ar putea dezvolta un hub de afaceri regional. Eu încă cred în șansele lui. Da, nu se poate compara cu Viena, Budapesta și nici cu Istanbul, dar s-ar putea inspira după aceste orașe care sunt chiar în apropierea noastră. Oricum, București, ca infrastructură, s-a detașat față de alte orașe din zonă.
Poate ar trebui un pic să ne uităm și în alte zone ale globului, măcar să ne inspirăm parțial, că e greu să ajungem la acel nivel. Mă refer la Dubai sau Singapore, sau orașe din China, orașe metropolă. București are încă mari probleme la infrastructura rutieră, pentru că nu avem artere foarte mari și avem foarte multe automobile”.
Citește și
- Daniel David lansează un proiect-pilot de folosire a Inteligenței Artificiale în școli pentru a sprijini profesorii și elevii
- Europa planifică o Forță Multinațională de „Reasigurare” pentru încetarea focului în Ucraina. Ce obiective are MFU
- Ar putea modelul Franței să salveze Democrația în România? Care sunt caracteristicile sistemului politic francez
Partenerii noștri