• Ultimele modele ale celebrului autobuz tip Ikarus 200 vor fi scoase din funcțiune în curând. Acest tip legendar cutreieră străzile Budapestei încă din anii ’70.
  • Este o realizare extraordinară pentru un astfel de vehicul; am putea chiar să-l numim un record mondial. Acest tip de autobuz a fost unul dintre cele mai importante din lume la un moment dat.
  • Dar această era s-a încheiat. Deși monstrul era destul de stricăcios și poluant, mulți îi vor simți lipsa. O caracteristică a vieții urbane de-a lungul deceniilor, dar și un simbol al Budapestei și al Ungariei.

Aproape toată lumea care locuiește în capitala ungară Budapesta cunoaște zgomotul puternic al iconicului autobuz Ikarus. Însă, după mai bine de 50 de ani de serviciu, aceste vehicule vechi și zornăitoare de culoare albastră au fost retrase din serviciul public, scrie presa ungară.

Ultimele câteva au făcut un tur de adio prin capitală, astfel încât pasagerii să își poată lua rămas bun de la scaunele din piele artificială sfâșiată și de la zăngănitul perforatorului de bilete.

Piața Széll Kálmán din Budapesta a fost plină de fotografi care au vrut să surprindă pentru ultima dată aceste piese emblematice ale istoriei transportului din Europa de Est.

Recomandări

ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
TRUMP AMENINȚĂ PANAMA
FRANȚA ȚINE DOLIU

Unde a început totul și cum se va sfârși

Autobuzele Ikarus din seria 200, care au fost create de designerul de renume mondial László Finta, au fost puse în circulație în 1967. Și au primit de atunci numeroase premii internaționale.

În unii ani, aproximativ 13.000 de autobuze au ieșit de pe linia de producție, făcând din Ikarus, la acea vreme, al patrulea cel mai mare producător de autobuze din lume. Ikarus 286 putea fi văzut peste tot, din Statele Unite până în Kazahstan.

Dar această era s-a încheiat. Deși monstrul de la etaj scuipa fum și se strica în mod regulat, mulți îi vor simți lipsa. O caracteristică a vieții urbane de-a lungul deceniilor, dar și un simbol al Budapestei și al Ungariei.