• Musk a preluat un clip fake, cu vocea clonată a Kamalei Harris.
  • Clipul fusese postat de un youtuber, ca parodie.
  • Clipul a strâns inițial peste 123 de milioane de vizualizări.
  • Ulterior, Elon Musk a precizat că e vorba despre o parodie.
  • Clipul a fost preluat și de Donald Trump pe pagina sa de X.
  • Americanii lasă platformele să reglementeze acest tip de content.

Un clip fake, cu vocea clonată a Kamalei Harris, postat de un youtuber, a fost preluat de Elon Musk și pus pe X. Elon Musk a scris doar „E uimitor” și a adăugat un emoji care râde. Clipul a strâns inițial peste 123 de milioane de vizualizări.

„Eu, Kamala Harris, sunt candidatul democrat pentru președinție, pentru că Joe Biden și-a arătat, în sfârșit, senilitatea la dezbatere. Mulțumesc, Joe! Am fost selectată pentru că sunt reprezentanta perfectă pentru diversitate, atât femeie, cât și persoană de culoare, așa că dacă veți critica orice spun, sunteți și sexiști și rasiști. Poate nu știu nimic despre cum să conduc o țară, dar, țineți minte, acesta e un lucru bun dacă sunteți o păpușă a statului paralel”, ar fi spus ea în clip.

Ulterior, după ce utilizatorii X au întrebat dacă postarea nu încalcă politicile platformei, Elon Musk a confirmat că e o parodie si ca asa ceva e perfect legat în America. I-a sărit în ajutor și Donald Trump, care a preluat și el clipul pe pagina sa de X.

Recomandări

UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Videoclipul ridică semne de îngrijorare cu privire la folosirea Inteligenței Artificiale în alegeri. În prezent, autoritățile americane au făcut prea puțini pași pentru reglementarea acestui gen de conținut, pe care îl lasă, deocamdată, la latitudinea platformelor de social media.

În lumea reală, lucrurile merg bine pentru Kamala Harris. De la retragerea lui Joe Biden, echipa actualului vicepreședinte a strâns 200 de milioane de dolari, iar două treimi din bani au venit de la donatori noi.
Și numărul voluntarilor pentru campanie a crescut cu 170.000.

Citește și