• Podul de la Brăila va fi deschis circulaţiei pe 6 iulie, a anunţat, vineri, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
  • Circulaţia va fi restricţionată pe timpul nopţii pentru o perioadă, a precizat ministrul transporturilor.
  • Construcția reprezintă al treilea cel mai mare pod suspendat din Europa.

Al treilea cel mai mare pod suspendat din Europa se află la noi în țară, la Brăila, și va inugurat curând, scrie presa locală. Podul de la Brăila este construit peste Dunăre și va fi pus la dispoziție circulației din data de 6 iulie, conform ultimelor estimări ale ministrului Sorin Grindeanu.

„Am hotărât împreună cu colegii, şi cu autorităţile publice locale, şi cu colegii de la CNAIR, şi cu antreprenorul sau companiile care au lucrat aici, pentru că nu e vorba doar de una singură, ca darea în circulaţie să fie făcută cât de repede putem şi asta înseamnă 6 iulie. În 6 iulie vom putea să dăm în circulaţie, pe varianta Măcin”, a afirmat ministrul trasnsporturilor.

„Lucrările sunt în proporţie de aproape 100% finalizate. Mai sunt câteva lucruri de pus la punct. În rest, toate sunt finalizate”, a declarat Sorin Grindeanu, după o vizită la podul de la Brăila.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Circulația pe timp de noapte, restricționată

Pe timpul nopţii vor fi efectuate lucrări de demontare a macaralelor, aceste lucrări neputând fi făcute sub trafic, pentru că ar pune în pericol viaţa celor care vor folosi acest pod”.

„Am avut de ales între două variante: ori mai ţinem o lună şi ceva, două până reuşesc să dea jos aceste macarale, să le demonteze, şi-ar însemna să treacă tot sezonul estival, când va fi folosit foarte mult acest pod, ori să facem un program astfel încât să poată fi folosit podul, iar anumite ore să fie folosite pentru demontarea acestor macarale”, a menționat Grindeanu.

Construcția a început în 2017

Construcţia podul suspendat peste Dunăre a început în anul 2017. Pentru realizarea podului suspendat de la Brăia s-au folosit aproximativ 81.000 kilometri de fir de oţel, greutatea totală a celor două cabluri principale fiind de 6.700 tone.

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de 19,095 kilometri, iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de 4,328 kilometri

Citește și