• Nava de mare adâncime era la mai puțin de două ore de coborâre spre epava Titanicului când a făcut implozie în iunie 2023.
  • Întrebările fără răspuns privind scufundarea nefericită a Titanului au alimentat o dezbatere persistentă privind siguranța și reglementarea explorării subacvatice private.
  • OceanGate, producătorul ambarcațiunii, cu sediul în statul Washington, s-a confruntat cu întrebări legate de opțiunile sale de proiectare.

Ultimele cuvinte auzite de echipajul de cinci persoane al submersibilului Titan au fost „totul este în regulă aici” înainte ca nava să implodeze în adâncul oceanului și să îi ucidă, a arătat o audiere. Anchetatorii Gărzii de Coastă a SUA au declarat că acestea au fost printre ultimele comunicări dintre Titan și nava mamă înainte de a pierde definitiv contactul, scrie BBC.

Nava de mare adâncime era la mai puțin de două ore de coborâre spre epava Titanicului când a făcut implozie în iunie 2023. Luni, oficialii Gărzii de Coastă au demarat o anchetă de două săptămâni care „urmărește să descopere faptele din jurul incidentului și să elaboreze recomandări pentru a preveni tragedii similare în viitor”.

Aceasta este prima etapă publică a unei investigații care durează deja de 15 luni. Întrebările fără răspuns privind scufundarea nefericită a Titanului au alimentat o dezbatere persistentă privind siguranța și reglementarea explorării subacvatice private.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

OceanGate, producătorul ambarcațiunii, cu sediul în statul Washington, s-a confruntat cu întrebări legate de opțiunile sale de proiectare, de siguranța sa și de respectarea reglementărilor. Comisia de investigații maritime (MBI) a Pazei de Coastă este așteptată să audieze până la 10 foști angajați ai OceanGate, inclusiv co-fondatorul Guillermo Sohnlein, și experți în siguranța maritimă și explorarea submarină.

Un MBI este cel mai înalt nivel disponibil de anchetă privind accidentele maritime din SUA și convoacă aproximativ o audiere pe an, a declarat duminică președintele său. „Din miile de investigații efectuate, mai puțin de una se ridică la acest nivel”, a declarat Jason Neubauer.

„Sperăm că această audiere va contribui la clarificarea cauzei tragediei și la prevenirea repetării unor astfel de evenimente”. Comisia formată din înalți funcționari ai Pazei de Coastă și ai National Transportation Safety Board (NTSB) are autoritatea de a recomanda sancțiuni civile sau de a sesiza Departamentul de Justiție al SUA în vederea urmăririi penale.

Citește și