• O serie de expertize realizate în ultimul an arată cât de sigur este Bucureștiul pentru șoferi.
  • Podul Lacul Tei și Pasajul Pipera au primit calificativul „satisfăcător” pentru siguranta circulației.
  • Conform expertizelor, aproape toate podurile și pasajele din București sunt în stare tehnică critică.

O expertiză realizată de specialiști la cererea Primăriei București arată că 18 poduri și 4 pasaje rutiere din București, din cele 24 expertizate în perioada decembrie 2022 – mai 2023, au primit calificativul nesatisfăcător”, stare tehnică IV și chiar V, de risc pentru siguranța circulației.

Podul Lacul Tei, construit în 1988 și reparat în 2010, și Pasajul Pipera au primit calificativul „satisfăcător” circulației

Din lista construcțiilor de infrastructură rutieră evaluate de specialiști, doar un pod și un pasaj, din totalul celor 24, au primit calificativul „satisfăcător” circulației: Podul Lacul Tei, construit în 1988 și reparat în 2010, și Pasajul Pipera, realizat în 2012. La cel mai mare grad de uzură cu indicativul V, cel ridicat din punct de vedere al pericolului, se încadrează Pasajul Lujerului și Podul Băneasa.

La Pasajul Lujerului, construit în 1987, ultimele reparații capitale au avut loc în 2012, în timp ce Podul Băneasa, construit în 1936, reparații” au fost realizate în 2005. Dacă la 24 de poduri și pasaje din București s-a încheiat expertiza tehnică, la alte 3 pasaje mari din centrul Bucureștiului evaluarea se află în plină desfășurare mai exact la Pasajul Victoriei, Pasajul Obor și Pasajul Muncii.

Recomandări

A MURIT BELA KAROLYI
ACUZAȚII PESTE ACUZAȚII
CÂND E GATA RĂZBOIUL?
CUM RĂMÂNE CU MIGRANȚII
LIBANUL E ATACAT
ATAC LA CASA LUI BIBI

Ca o comparație, la Planșeul Unirii/ pod Unirii, acolo unde vor începe lucrări de consolidare în 2025 cel mai probabil, după ce se va încheia proiectul tehnic afirmă primarul Sectorului 4 Daniel Băluță), expertiza din anul 2018 l-a încadrat în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător. Aici sunt 20 de poduri și pasaje din București din totalul de 24 experizate în 2023. De menționat aici pentru noi șoferii este că în construcții, la clasa IV nesatisfăcător se poate circula, dar trebuie prevăzute lucrări fie de reparații, fie de reabilitare sau de consolidare cât de curând.

Citește și