Câți bani dă statul pentru a convinge cetățenii să se vaccineze anti-Covid

  • Guvernul vrea să înceapă o campanie de informare despre vaccinare
  • Pentru asta, are în plan o nouă campanie de susținere a presei
  • Guvernul va da bani pentru informarea publicului

În primul val al pandemiei, Guvernul a alocat 40 milioane lei. Cea mai mare parte a banilor a mers către grupurile Intact, ProTV și Cancan.

Presa tipărită a luat cei mai puțini bani. Circa 107.000 difuzări de spoturi au fost consemnate la televiziuni.

N-a sosit încă vaccinul și-n România, dar guvernul îi pregătește reclama. 40 de milioane de lei – până la 200 dacă va fi nevoie – vrea să dea pentru promovare.

Guvernul intenționează să demareze o campanie de informare publică cu privire la vaccinarea anti-Covid – sperăm că de data asta una mai eficientă decât cea în cazul vaccinării HPV.

Va proceda ca în primul val al pandemiei – banii merg către presă, pentru difuzarea de spoturi.

Premierul interimar Ciucă a făcut anunțul. A fost completat de vicepremierul Raluca Turcan, care a anunțat că bugetul va fi similar celui de la prima alocare.

Raluca Turcan, vicepremier: Bugetul alocat campaniei va fi similar cu cel din campania precedentă, în care s-au cheltuit până acum 40 de milioane RON din cei 200 milioane RON alocați.

Banii au fost alocați exclusiv pe criteriul audienței – cu transparență aproape zero, scrie Libertatea. O analiză a site-ului Pagina de media arată că cea mai mare parte a banilor au mers către televiziuni, respectiv grupurile Intact, ProTV și Dogan, dar și către publicațiile online.

BANI PENTRU PRESĂ

Televiziuni

  • Antena TV Group – 1.738.770 EUR
  • PRO TV – 1.462.225 EURO
  • Dogan Media International – 1.302.722 EUR

Radio

  • Kiss/Magic/Rock FM – 1.042.514 EUR
  • Europa FM – 668.630 EUR
  • Radio ZU – 625.602 EUR
  • RCS&RDS (Digi FM) – 554.701 EUR

Online

  • PRO TV – 295.900 EUR
  • ProSport/Cancan – 295.408 EUR
  • Evenimentul/Capital – 295.408 EUR
  • Adevărul – 267.386
  • Gândul – 236.386

Cei mai puțini bani au mers în presa tipărită, ale cărei tiraje au scăzut foarte mult.

Rămâne de văzut și din ce buget vor veni banii – unul care nu există încă pentru 2021.

Ion Cristoiu: „Nu a fost eficient, a fost o miluire a presei, și va continua. A fost ineficientă. Corect, democratic, transparent era să nu fie dată o sumă de bani presei, ci sa site-urile, trusturile să vină cu proiecte. Proiecte în sensul să atragă atenția. Aceasta pregătire pentru vaccinare va fi o posibilitate de publicitate pentru domnul Ciucă. Va începe această vaccinare, și va depinde de presă, de criticile sau laudele la adresa procesului.”