- Prin PNRR, Guvernul promite 429 km de autostradă, până în 2026.
- Pe A7, sunt prevăzuți 319 km, între Ploiești și Pașcani.
- Borna celor 1.000 de kilometri nu a fost încă atinsă, deși necesarul țării este de trei ori mai mare.
Prin PNI, Guvernul alocă 10 miliarde de lei pentru construcția și modernizarea drumurilor. Polonia are peste 4.000 de km de autostradă. Viteza medie de execuție, în 20 de ani, a fost de 40 de kilometri, inaugurați pe an.
Advertisment
Conduci întins pe autostradă. Vei avea 430 kilometri în plus, de la Nord la Sud și de la Vest la Est. Deocamdată, doar pe hârtie și în documentele semnate cu Comisia Europeană. Sunt promisiunile făcute de guvernul român, încă din 5 mai 2021, venite de la fostul ministru, Cătălin Drulă, care nu știa exact câți kilometri vor apărea, ca prin minune, în doar cinci ani de zile.
„Să fac tot eu calculul? Putem să îl facem împreună: 320 de km pe A7, este vorba de capetele autostrăzii A8 sectorul Târgu Mureș-Târgu Neamț, cred că sunt 30 cu 20, în jur de 50 de km, unul lângă Târgu Mureș și unul lângă Târgu Neamț. Este vorba de autostrada A3, între Cluj și Zalău, ca să nu dau niște nume de localități care nu spun așa de mult. Și acolo cred că sunt 70 de km, dar, v-am zis, mă faceți să fac un exercițiu din memorie”, a adăugat Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor.
Recomandări
An nou, ministru nou, promisiuni și mai mari. Sorin Grindeanu intră tare în constructori și anunță că stă cu ochii pe companiile care nu respectă termenele.
Și premierul Ciucă bagă mâna în visterie și scoate 5 milioane de euro pentru a mai petici drumurile patriei. Este vorba despre modernizarea infrastructurii rutiere prin Planul Național de Investiții Anghel Saligny. Banii sunt bineveniți cu o condiție: lucrările să fie de bună calitate: spune Alex Vîlvoi, de la Asociația România fără gropi.
Comisarul european pentru Transporturi Adina Vălean a vorbit cu premierul Ciucă despre generozitatea financiară europeană. La final, comisarul a rămas cu speranța că infrastructura de transport va face un salt calitativ important.
„România are acum acces la foarte multe fonduri europene, din foarte multe instrumente financiare, …infrastructura d etransport. Sperăm ca intr-un viitor cat mai scurt infrastructura …salt calitativ important”, a spus Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi.
Partenerii noștri