• La 5 ani de la Colectiv, sunt încă foarte multe nereguli în sălile de spectacol.
  • Sălile s-au închis, iar statul a rămas doar cu promisiuni.
  • Unele locații încă funcționează „pe semnătură”.
  • Doar unii patroni de cluburi au investit în siguranța locațiilor.

După Colectiv, industria de spectacole a intrat în colaps. Sălile s-au închis şi artiştii nu au mai avut unde să se desfăşoare. Statul a promis locații noi și sprijin financiar, dar a rămas cu promisiunile. Ca să meargă mai departe, privații, unii dintre ei, s-au pus pe investit.

Fără avize, fără ieșiri de siguranță și în pericol să cadă la primul cutremur, așa funcționau multe dintre cluburi până în 2015. O recunosc și patronii care au înțeles imediat că e nevoie de schimbare. Clubul Expirat a fost primul care a închis, din proprie inițiativă, după drama de la Colectiv. S-a redeschis într-un loc sigur.

„Țin minte Expiratul din beci, cum îi spunem noi acum, din Brezoianu. Și știu, pentru că eram un client fidel au fost poate primii care au luat poziție, imediat după Colectiv. S-au luat toate măsurile de siguranță, ieșiri de siguranță există chiar mai mult decât ar fi nevoie ca să poată funcționa locul. Nu ducem locul până la capacitate, ne oprim ceva mai devreme decât ne-a permis chiar ISU să o facem. La momentul respectiv, deși investiția a fost mare, s-a răspuns unei nevoi pe care cu toții o simțeam. Exista nevoia unei săli, bine puse la punct, care depășească acea capacitate de 100-200 de oameni înghesuiți într-un beci…”, a declarat Paul Manolescu, solistul trupei Eyedrops și manager evenimente al Clubului Expirat.

Recomandări

CINE AR CANDIDA PENTRU ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

„O instituție culturală publică îți cere cu nesimțire mii de euro chirie”

„Am întrebat dacă există un plan concret de ajutor oferit celor din sectorul privat, singurul partener de încredere pe care l-am cunoscut în calitate de menestrel. Clubul privat, finanțat exclusiv din fonduri private, îți asigură locație, echipamente, onorariu. Cam tot ce ai nevoie să iți faci profesia, cu capul sus. O instituție culturală publică, care merge fără stres în pierdere, cu zeci de reprezentații ce nu vând bilete, îți cere cu nesimțire mii de euro chirie. Artistul independent încă se resimte din cauza efectelor Colectiv. Prin urmare, am reiterat importanța construirii a cel puțin unui spațiu multicultaral polivalent, pregătit și dotat din punct de vedere tehnic la nivelul secolului XXI, cu o capacitate modulară între 1.000 și 5.000 de locuri”, a declarat Mani Gutău.