• Petrolierul Independența a fost cea mai mare construcție a Șantierului Naval Constanța.
  • Nava amiral a flotei comerciale românești a avut o capacitate de încârcare de 150 000 tone.
  • Cea mai mare catastrofă din istoria navigației românești este explozia navei Independența.

De ziua Marinei Române ne amintim de poveștile tragice ale petrolierelor gigant de 150 000 de tone, construite la Șantierul Naval Constanța. Cea mai mare catastrofă din istoria navigației românești a fost eșuarea petrolierului Independența.

Petrolierul Independența a fost nava-amiral a flotei comerciale românești, un Titanic al nostru.
Cu o capacitate de încărcare de 150 000 de tone, 42 de metri înâlțime și 304 metri lungime, Independența a fost cea mai mare navă construită vreodată la Șantierul Naval Constanța. A fost lansată la apă pe 28 mai 1977.

2 ani mai târziu, pe 15 noiembrie 1979, când se pregătea să treacă Bosforul, venind dinspre Libia. Petrolierul Independența, aflat la cel de-al 19 voiaj, a fost lovit de cargoul grecesc Evriali. A urmat o explozie puternică. Cele 164 000 de tone de petrol de la bordul Independenței au ars aproape o lună fără oprire, mai exact, 29 de zile.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS

Dintre cei 45 de marinari din echipaj, au murit 42, iar 11 au fost dați dispăruți ,printre care și comandantul navei. Doar 3 membri ai echipajului s-au salvat. Au sărit în mare spre malul asiatic și au ajuns la mal. Ca număr de victime, acest accident naval a fost depășit scufundarea navei de pasageri Mogoșoaia. Atunci când și-au pierdut viața 200 de persoane.

Citește și