• Abia la sfârșitul anului ar putea fi gata șoseaua de centură de la Mihăilești.
  • Două firme spaniole au câștigat licitația, dar niciuna nu a finalizat lucrările.
  • Centura Mihăilești este construită, acum, de o firmă românească.

După 10 ani și două contracte ratate, abia acum se mișcă lucrurile pe șantierul șoselei de centură de la Mihăilești. Ea a fost proiectată pentru a ușura drumul dintre București, Alexandria, Craiova și Timișoara.

De ce a durat atât de mult până au început lucrările?


Au fost multe probleme… De la birocrație, relocări de utilități, exproprieri și mobilizarea slabă a constructorului, până la lucrări neplătite. Responsabilitate a fost pasată dintr-o parte în alta, au urmat acuzații reciproce între constructor și fosta Companie Națională de Autostrăzi, iar lista poate continua.

Prima licitație a fost organizată în 2011, adică în urmă cu 10 ani. A fost câștigată de o firmă din Spania, care trebuia să construiască șoseaua de 3 kilometri lungime, cu două benzi pe sens și separator de trafic. Numai că spaniolii nu s-au apucat de treabă și au abandonat proiectul după câteva luni. A durat 5 ani până când a fost reluată licitația. Proiectul a fost preluat tot o firmă spaniolă. Lucrările ar fi trebuit să dureze un an, dar au durat doi, timp în care s-a construit doar un sfert din proiect. Motiv pentru care în 2019, Ministerul Transporturilor a rupt contractul și a reluat licitația.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Cine construiește acum centura?

O firmă din România. Stadiul lucrărilor e undeva la 30% și sunt șanse ca la finalul acestui an, localnicii din Mihăilești să aibă șoseaua de centură pe care o așteaptă de un deceniu. La fel și soferii care trec pe acolo și care sunt nevoiți să circule acum în zonă cu doar 24 de km pe oră.