• Comisia Europeană dezbate stabilirea unui obiectiv de emisii zero pentru vehiculele vândute după 2035.
  • Noile reguli pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal.
  • Oficialii Comisiei analizează în continuare posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030.
  • Constructorul auto Audi va renunța la fabricarea autoturismelor pe benzină, motorină, începând cu anul 2033.

UPDATE: Audi, divizie a grupului german Volkswagen AG, va renunţa din 20233 la maşinile cu motor pe benzină şi motorină. Anunțul a fost făcut de CEO-ul Audi. Totodată, grupul german a mai transmis că renunță și la producția mașinilor hibrid, și va produce exclusiv mașini electrice.

Maşinile cu motoare diesel şi pe benzină ar mai putea fi vândute în Uniunea Europeană doar pentru 14 ani, conform noilor obiective în privința emisiilor de carbon discutate la Bruxelles.

Trei oficiali europeni au declarant pentru Politico că, Comisia Europeană dezbate o ţintă de zero emisii de carbon pentru maşinile noi vândute în UE începând cu anul 2035 – o schimbare uriașă față de traiectoria actuală a standardelor din industrie, care ar marca o revoluție pentru producătorii auto din Europa.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Detaliile din planul Comisiei au stârnit imediat critici din partea industriei auto germane, ai cărei reprezentanţi vorbesc de mai multe luni despre intenţiile executivului european.  

„Ar însemna nu doar sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și sfârșitul hibrizilor plug-in”, a declarat Hildegard Muller, șeful VDA, lobby-ul auto din Germania. 

Noile reguli ar urma să apară în varianta revizuită a standardelor UE de reducere a emisiilor la autoturisme, parte a planului Green Deal de a atinge neutralitatea emisiilor nete de CO2 până la mijlocul secolului.

Oficialii Comisiei analizează în continuare posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menţionat iniţial. Până în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor, spun oficialii citaţi de Politico. 

În timp ce mulți producători auto au început să producă mașini electrice, cu emisii zero, doar Volvo și Volkswagen au strategii de tranziție a producției la electric până la sfârșitul deceniului, potrivit unui nou studiu al ONG-ului pentru mobilitate verde Transport & Mediu. Rivalii germani VW Daimler și BMW sunt, arată studiul, printre cei mai puțin pregătiți să renunțe la motorul cu combustie internă.