- China şi-a redeschis graniţele pe 8 ianuarie, după ce a renunţat brusc în decembrie la un regim antivirus strict.
- Ministerul Transporturilor a prezis că volumul traficului de pasageri va creşte cu 99,5% faţă de anul precedent.
- În centrul de jocuri de noroc din Macao, cei 46.000 de călători zilnici de vineri au fost cel mai mare număr de la apariţia COVID-19.
Populaţia din China reia călătoriile înainte de Anul Nou Lunar, în ciuda îngrijorărilor legate de infecţii, după ce Beijingul a renunţat luna trecută la restricţiile COVID-19, volumul pasagerilor aerieni revenind la 63% din nivelurile din 2019 de la începutul sezonului anual de călătorii.
Redresarea rapidă a afacerilor pune la încercare capacitatea companiilor aeriene de a asigura siguranţa şi este necesară o mare atenţie la riscurile legate de pandemie, a declarat Song Zhiyong, şeful Administraţiei Aviaţiei Civile din China, potrivit Reuters.
Industria trebuie să „înţeleagă pe deplin natura specială, precum şi complexitatea migraţiei pentru Festivalul Primăverii din 2023”, a spus Song într-o declaraţie de vineri.
De la începutul migraţiei anuale, la 7 ianuarie, când chinezii se întorc în oraşele lor natale pentru a se pregăti pentru sărbătoarea care va începe la 21 ianuarie, numărul de pasageri ai zborurilor se situează la 63% din cifra din 2019, înainte de pandemie, a declarat autoritatea de reglementare în domeniul aviaţiei.
China şi-a redeschis graniţele pe 8 ianuarie, după ce a renunţat brusc în decembrie la un regim antivirus strict, cu teste frecvente, restricţii de călătorie şi lockdown, care a alimentat proteste istorice la nivel naţional la sfârşitul lunii noiembrie.
Ministerul Transporturilor a prezis că volumul traficului de pasageri va creşte cu 99,5% faţă de anul precedent în timpul migraţiei de festival, care durează până la 15 februarie, sau o revenire la 70,3% din nivelurile din 2019.
În centrul de jocuri de noroc din Macao, cei 46.000 de călători zilnici de vineri au fost cel mai mare număr de la apariţia COVID-19 la începutul anului 2020, majoritatea din continent, a declarat guvernul oraşului. Acesta se aşteaptă la un boom al Festivalului de primăvară în turism.
Săptămâna de vacanţă este, de asemenea, un moment cheie pentru noile lansări de filme în China. Încasările din box office-ul cinematografelor sunt pe cale să genereze venituri de până la 10 miliarde de yuani (1,5 miliarde de dolari) în perioada Festivalului de primăvară, a prognozat o agenţie de brokeraj.
Deşi cifra este aproximativ aceeaşi cu cea din 2022, ea indică o redresare a vânzărilor anuale de bilete, deoarece numărul vizitatorilor de cinematografe s-a prăbuşit după ce situaţia COVID-19 s-a înrăutăţit şi a dus anul trecut la restricţii în marile oraşe, cum ar fi Shanghai, centrul comercial.