• Campania de vaccinare anti-Covid a început ieri, 27 decembrie.
  • Conform studiilor, doar 30% dintre români sunt dispuși să se vaccineze.
  • 36% dintre români nu sunt convinși de eficiența vaccinului.

Campania de vaccinare anti-Covid a început ieri, iar ecranele au fost invadate cu imaginile primilor medici și asistenți vaccinați.

Dincolo de festivitatea momentului, experții în comunicare sunt de părere că Guvernul nu știe să creeze o campanie atractivă pentru populație.

Conform studiilor, doar 30% dintre români au spus un DA hotărât vaccinării, în timp 36% sunt indeciși. Dacă autoritățile ar reuși să-i atragă pe cei nehotărâți, am fi extrem de aproape de pragul de 70% necesar imunizării de turmă – cele 13 milioane de cetateni fix din strategia guvernului.

Recomandări

ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
TRUMP AMENINȚĂ PANAMA
FRANȚA ȚINE DOLIU

Dragoș Stanca, expert digital media, cunoaște situația de la firul ierbii – cum arată campania de comunicare – sub sau peste așteptări?

„Trebuie să avem îngăduința că suntem într-o fază incipientă. Sperăm să se corecteze pe parcurs, dar din ce vedem până acum, cred că autoritățile statului, ar trebui, în primul rând, să respecte propriile decizii.”

„În al doilea rând, mi se pare că suntem încă într-o zonă destul de politizată și dominată de o oarecare aroganță.”

„Dialogul dintre români și autorități este viciat. Pentru mulți români, autoritățile sunt o noțiune foarte abstractă, sunt irelevante și chiar necunoscute.”

„O campanie de succes ar trebui să fie o campanie umană, fără ifose, fără aere de superioritate, fără milităria dată jos din pod, care să discute cu toată lumea pe limbajul său și adresând nivelul de înțelegere al fiecăruia. Nu trebuie să se folosească doar canalele oficiale de comunicare.”, a mai adăugat Dragoș Stanca