• Compania aeriană de stat din Bolivia a apelat la un „comunicator interspecii” pentru a găsi o pisică pierdută în timpul zborului.
  • Pisica Tito a fost declarată pierdută de către proprietara sa care a spus presei că operatorul aerian a încetat căutările după o săptămână.
  • Reacțiile pe rețelele de socializare au fost mai sceptice și ironice.

Compania aeriană de stat din Bolivia a apelat la un „comunicator interspecii” , mai exact la o clarvăzătoare „specializată” în a lua legătura cu animalele – pentru a găsi o pisică pierdută, după ce animalul de companie al unui pasager a dispărut în timpul zborului, scrie The Guardian.

Situația a ridicat întrebări punctuale cu privire la calitatea serviciilor numeroaselor companii de stat din Bolivia, o sursă continuă de dezbateri între guvernul de stânga și opoziție.

Pisica Tito a fost declarată pierdută de către proprietara sa, Andrea Iturre, care a spus presei boliviene că operatorul aerian a încetat căutările după o săptămână – deși a fost de acord să îi plătească costurile atât cât timp ea va continua căutările felinei pe aeroportul din orașul bolivian Tarija.

Recomandări

CEARTĂ PE VILELE RAAPPS
SCHIMBĂ BANCA LA ȘCOALĂ
EMILY IN LONDON?
SHEERAN CÂȘTIGĂ
CONTINUĂ VACCINAREA
CE NU ȘTII NU TE DOARE

Clarvăzătoarea, care lucrează la distanță din La Paz, a luat legătura cu Iturre prin WhatsApp pentru a-i spune că are senzația că Tito este încă în viață. Dar nu există, până acum, nicio urmă a felinei dispărute, notează publicația britanică.

Incidentul a stârnit o serie de ironii pe rețelele de socializare, dar și noi critici la adresa companiei aeriene de stat, cunoscută după acronimul spaniol BOA (Boliviana de Aviacion).

Operatorul a fost înființat în 2007, la scurt timp după venirea la putere a partidului de stânga Movimiento al Socialismo (MAS). MAS guvernează în Bolivia de atunci, cu excepția unui singur an, iar în acest timp a naționalizat o companie importantă și a înființat alte zeci de companii de stat. Modelul economic al partidului este definit prin respingerea politicilor neoliberale de privatizare și prin încurajarea rolului statului în economie.

Guvernul afirmă că scopul companiilor de stat este de a genera resurse, ajutându-l să își finanțeze programele sociale și devenind motorul „unei noi arhitecturi economice a țării” .

Dar opoziția susține că societățile de stat sunt conduse în scopuri politice și nu fac decât să irosească banii publici. Companiile de stat din Bolivia au angajat peste 35.000 de persoane – un număr semnificativ într-o țară în care marea majoritate lucrează în sectorul privat.

Aproape toate aceste societăți înregistrează deficite sau nu publică nicio informație financiară, potrivit think tank-ului bolivian Cedla.

În 2022, BOA a primit un punctaj de două stele din cinci din partea Skytrax, un serviciu de evaluare a companiilor aeriene. BOA a susținut că datele folosite pentru evaluare erau depășite și a pus la îndoială obiectivitatea Skytrax.

Situația dificilă a motanului Tito a devenit rapid o chestiune de stat. Jorge Silva, un viceministru bolivian care se ocupă de apărarea drepturilor consumatorilor, a afirmat: „(Clarvăzătoarea) a spus că ar putea (…) să vorbească cu Tito pentru a afla unde se află, dacă îi este frică sau este ascuns sau dacă s-a întâmplat ceva mai grav” .