Cum faci din București un oraș verde? 35 de experți vin cu soluții pentru o Capitală mai curată

Protejarea spațiilor verzi, îmbunătățirea calității aerului și promovarea și implementarea mobilității urbane durabile sunt principalele lucruri pe care viitorul Primar al capitalei ar trebui să le facă pentru ca Bucureștiul să fie un oraș bun de trait. 35 de experți și cetățeni din peste 35 de ONG-uri de mediu și grupuri civice au creat o foaie de parcurs pentru un București curat.

Unde se află Bucureștiul în materie de mediu și ce poate fi făcut?

Vezi în jurul tău că nu sunt suficiente spații verzi, avem mai puțin de zece metri pătrați pe cap de locuitor, desi normele prevăd 26. Traficul este infernal, suntem mereu în topul celor mai aglomerate orașe din lume, la reciclare și gestionarea deșeurilor nu suntem primii, suntem ultimii din Uniunea Europeană, iar despre calitatea aerului ce să mai vorbim? Știm că, oficial, nici nu este măsurată, ONG-urile ne spun când să evităm să deschidem geamurile. Bucureștiul e printre cele mai poluate orașe din Uniunea Europeană și capitala cu cel mai mare cost social asociat poluării: 3000 euro/cetățean/an. Pactul pentru un București curat are 10 puncte. El prevede și protejarea biodiversității și extinderea zonelor naturale și crearea centurii verzi, gestionarea eficientă a resurselor de apă, reziliență la schimbările climatice și urbanism responsabil, ținând cont de intersele comunității.

Cum va fi aplicat planul?

Pentru fiecare punct există un plan de măsuri specifice. Pentru îmbunătățirea calității aerului ar trebui mai ales un sistem de monitorizare și prognoză a poluării, la nivelul Primăriei Generale, implementarea, și în București, ca și în alte mari orașe europene, a unei Zone cu Emisii Reduse și eliminarea treptată a încălzirii cu combustibili solizi. Pentru mai multe spații verzi, ar trebui reorganizat Alpabul, administrația pentru parcuri, lacuri și agreement, protejarea lor, idiferent de regimul de proprietate din noul pub și reintroducerea bazelor sportive în circitul public. Și pentru că transportul ne doare și tot auzim că ar trebui să circulăm mai mult cu mijloacele de transport în comun, primăria ar trebui conștientă că asta nu se va întâmpla dacă nu va înlocui flota de autobuze vechi și dacă, durata unui traseu cu mijloacele de transport în comun nu va dura mai puțin decât cea cu mașina personală. Și, desigur, mai multe piste pentru bicicle și un plan master velo.

Exit mobile version