- De sâmbătă, 20 august, intră în vigoare noul nivel al amenzilor pentru lipsa rovinietei.
- Amenda pentru autoturismele care nu au rovinieta ajung între 275 şi 550 lei.
- Cele mai mari amenzi sunt la vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri.
De astăzi, 20 august 2022, intră în vigoare Legea nr. 241 din 20 iulie 2022 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, care prevede noile valori ale amenzilor pentru lipsa rovinietei, notează ZF.
Advertisment
Astfel, articolul 1 la prezenta lege modifică Anexa nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
Cuantumul amenzii contravenţionale aplicabile utilizatorilor în cazul lipsei rovinietei valabile:
Recomandări
Autoturisme: între 275 şi 550 lei
Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 t: între 950 şi 1.900 lei
Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 t şi mai mică sau egală cu 7,5 t: 3.100 – 6.200 lei
Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone şi mai mică de 12 t: 5.500 – 1.100 lei
Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 t cu maximum trei axe: 7.100 – 14.200 lei
Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 t cu minim patru axe: 1.190 – 23.800 lei
Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv şoferul) şi maxim 23 de locuri pe scaun: 3.100 – 6.200 lei
Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv şofer): 5.500 – 11.000 lei.
Astfel, valoarea amenzilor contravenţionale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda minimă şi de patru ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda maximă”, scrie expunerea de motive a proiectului.
Partenerii noștri