- Cutia neagră este dispozitivul pe care mașinile vor trebui să îl aibă la bord începând cu 6 iulie.
- Acesta este un pas important în domeniul siguranței pe care Europa îl va introduce în cursul acestui an.
- În prima fază, toate modelele noi de autoturisme, camioane, autobuze și vehicule comerciale omologate după 6 iulie vor trebui să includă acest nou sistem în echiparea standard.
Modelele de mașini înmatriculate în Europa începând cu această dată vor trebui să includă cutia neagră, care înregistrează date pentru a analiza eventualele accidente informează EL Pais.
Acesta este un pas important în domeniul siguranței pe care Europa îl va introduce în cursul acestui an: mașinile vor trebui să fie echipate prin lege cu o cutie neagră, la fel ca în cazul avioanelor. Acesta va fi introdus în două etape.
În prima fază, toate modelele noi de autoturisme, camioane, autobuze și vehicule comerciale omologate după 6 iulie vor trebui să includă acest nou sistem în echiparea standard. Doi ani mai târziu, începând cu 7 iulie 2024, toate mașinile înmatriculate pentru prima dată vor trebui să respecte această cerință.
Este un pas important în domeniul siguranței pe care Europa îl va introduce în acest an: mașinile vor trebui să fie echipate prin lege cu o cutie neagră, la fel ca și avioanele. Acesta va fi implementat în două etape.
În prima fază, toate modelele noi de autoturisme, camioane, autobuze și vehicule comerciale omologate după 6 iulie vor trebui să includă acest nou sistem în echiparea standard. Peste doi ani, începând cu 7 iulie 2024, toate mașinile înmatriculate pentru prima dată vor trebui să respecte această cerință.
Cutia neagră sau EDR (Event Data Recorder)
Noul dispozitiv, cunoscut sub numele colocvial de cutie neagră prin analogie cu cele utilizate în aviație, este cunoscut din punct de vedere tehnic sub numele de EDR (Event Data Recorder). Funcția sa este de a înregistra o cantitate mare de date utilizate pentru a analiza circumstanțele care au dus la producerea unui accident.
Mai exact, EDR înregistrează informațiile generate în timpul funcționării vehiculului și stochează informațiile produse între 30 de secunde înainte de accident și 10 secunde după accident.
Informații anonime
Legislația UE adoptată pe această temă stipulează în mod expres că datele colectate nu vor include nicio informație personală despre șofer sau pasageri. De exemplu, conversațiile dintre ei și locația GPS a vehiculului nu vor fi înregistrate.
Așa cum s-a întâmplat deja în cazul altor echipamente de siguranță și de asistență pentru șoferi, se așteaptă ca EDR-ul obligatoriu să crească ușor prețul mașinilor.
Cu toate acestea, această creștere ar putea fi compensată prin reducerea primelor de asigurare. Acest lucru s-a întâmplat deja în Statele Unite după introducerea EDR cu câțiva ani în urmă, deoarece s-a observat o corelație directă cu o îmbunătățire a statisticilor privind accidentele.