• Pandemia a fost cel mai mare șoc în sistemul educațional din ultimul secol
  • Întreruperea studiilor reprezintă pierderi de 10 trilioane de dolari
  • Elevii trecuți prin pandemie pot avea reduceri salariale de 872 de dolari anual
  • România se confruntă cu un grad ridicat de analfabetism funcțional

Pandemia a fost un șoc pentru sistemul de învățământ din ultimul secol. Peste 1,6 miliarde de copii și-au pierdut timpul de instruire mai multe luni la rând, dacă nu chiar tot anul trecut, spune un raport făcut de UNICEF, UNESCO și Banca Mondială. Același document prevede că viitorii adulți vor câștiga mai puțin din cauza blocajului educațional.

Pe lânga lipsa de informație pe care elevii au resimțit-o, acest colaps în care sistemul educațional a intrat din cauza pandemiei își va pune amprenta și asupra economiei. Pierderile evaluate de acest raport se ridică la sume de 10 trilioane de dolari. Această sumă privește veniturile viitoare ale copiilor afectați atunci când aceștia vor intra în câmpul muncii.

COVID-19 ar putea duce la o pierdere de 0,6 ani de școlarizare reducând anii efectivi de școlarizare de bază, respectiv 7,9 ani la 7,3 ani.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Elevii trecuți prin pandemie se pot confrunta cu o reducere de 872 $ a veniturilor anuale, echivalent cu 16.000 $ pe durata de viață profesională. Poate exista o creștere de până la 50% a ponderii copiilor cu vârstă secundară inferioară care sunt sub nivelul minim de experiență.

Chiar și înaintea Covidului lumea se confrunta cu o criză a educației. 53% dintre copii din țările cu venituri mici și medii frecventau un sistem de învățământ precar, înainte de izbucnirea pandemiei. Aici amintim și că România se confruntă cu un grad ridicat de analfabetism funcțional. Începând din martie 2021, peste 168 de milioane de copii din întreaga lume au fost excluși de orice formă de învățare. Acest număr nu include copii care au abandonat școala în totalitate.