Facebook a decis că meme-urile politice ale influencerilor nu sunt publicitate electorală

facebook

An editor looks at a monitor showing different memes inspired by #DollyPartonChallenge in Los Angeles on January 24, 2020. Celebrities from Mark Hamill to Miley Cyrus as well as some surprising Twitter users such as the Israel Defense Forces have joined in after US country singer Dolly Parton launched a meme that has gone viral. "Get you a woman who can do it all," the legendary singer tweeted on Tuesday alongside her meme showing four different pictures of herself that she could use on four different social media platforms -- LinkedIn, Facebook, Instagram and Tinder., Image: 494648746, License: Rights-managed, Restrictions: TO GO WITH AFP STORY on "Celebs join in as US country singer Dolly Parton launches viral meme", Model Release: no, Credit line: Chris DELMAS / AFP / Profimedia

Candidatul la alegerile prezidenţiale Michael Bloomberg se numără printre politicienii care plătesc influenceri pentru ca aceştia să publice mesaje despre ei pe Instagram, potrivit unor informaţii apărute săptămâna trecută, arată BBC.

Atunci când un politician plăteşte pentru ca mesajele de pe pagina sa de Facebook să fie distribuite în masă, acele postări sunt incluse într-o bibliotecă publică de reclame. Procedura este concepută pentru a oferi o mai mare transparenţă privind campaniile electorale.

De cealaltă parte, Facebook le cere influencerilor şi starurilor social media să indice mesajele lor sponsorizate.

Însă promovarea de tip „native”, respectiv mesaje scrise în stilul propriu de influenceri, nu va apărea în acea bibliotecă, chiar dacă politicienii plătesc pentru aceasta.

Facebook spune că, în acest caz, este vorba despre conţinuturi de brand, diferite de publicitatea clasică.

„Le permitem candidaţilor politici din SUA să colaboreze cu creatori pentru a gestiona aceste conţinuturi, cu condiţia ca ei să fie autorizaţi, iar creatorii să facă publice toate parteneriatele plătite, prin intermediul instrumentelor noastre pentru conţinuturi de brand”, au spus reprezentanţii Facebook.

Facebook impune publicarea informaţiilor despre cei care au plătit pentru reclame, iar acestea sunt disponibile într-o bază de date timp de şapte ani.

Facebook a fost extrem de criticat în ceea ce priveşte publicitatea politică, pentru că mesajele nu sunt verificate, în virtutea dreptului la liberă exprimare.

Sursă foto: Profimedia

Facebook plăteşte Reuters pentru verificarea informaţiilor şi a imaginilor publicate pe reţea şi pe Instagram 

Facebook a încheiat un acord cu Reuters pentru verificarea conţinuturilor publicate pe platformă şi pe aplicaţia Instagram. Facebook se confruntă cu presiuni privind eliminarea ştirilor false, mai ales în contextul viitoarelor alegeri prezidenţiale din SUA. Serviciile secrete americane au informat că platformele social media au fost folosite de ruşi pentru a influenţa alegerile din 2016, […]

Read more

© 2024 Aleph News