• Greutatea pasagerului și a bagajului de mână al acestuia este înregistrată ca un singur număr.
  • Rezultatele cântăririlor, care vor continua până în luna mai, vor fi trimise agenției finlandeze de transport și comunicații, Traficom.
  • Compania aeriană finlandeză Finnair a inițiat luni politica de cântărire voluntară la porțile de plecare.

Cuvintele bagaje supraponderale” au puterea de a aduce stres și jenă pentru turiști, dar o companie aeriană ridică miza, invitându-i pe pasageri să se urce și ei pe cântar, scrie The Guardian.

Compania aeriană finlandeză Finnair a inițiat luni politica de cântărire voluntară la porțile de plecare de pe aeroportul din Helsinki, cu scopul de a putea estima mai bine greutatea încărcăturii din avioanele sale înainte de decolare.

Spre surprinderea companiei aeriene, până miercuri avea deja 600 de voluntari. Deși Finnair insistă că pasagerii nu sunt penalizați pentru greutatea lor și că cifrele sunt păstrate în mod discret, departe de ochii curioșilor, aceștia nu primesc nici o compensație uriașă pentru a le comunica. Celor care acceptă să participe li se mulțumește pentru eforturile lor cu un mic cadou constând într-o etichetă reflectorizantă pentru bagaje.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Suvi Aaltonen, un purtător de cuvânt al Finnair, a declarat: Până acum, clienții noștri au reacționat foarte pozitiv. Am fost destul de surprinși de oamenii care au dorit să participe”.

În ciuda faptului că fiecare aeronavă are o greutate maximă fixă care nu poate fi depășită pentru a putea zbura în siguranță, greutatea pasagerilor și a bagajelor de mână ale acestora este, de obicei, bazată doar pe greutatea medie a pasagerilor, actualizată la fiecare cinci ani.

Greutatea pasagerului și a bagajului de mână al acestuia este înregistrată ca un singur număr. Rezultatele cântăririlor, care vor continua până în luna mai, vor fi trimise agenției finlandeze de transport și comunicații, Traficom, și vor fi folosite pentru calculele de echilibrare și încărcare a aeronavelor începând de anul viitor și până în 2030.

Satu Munnukka, șeful proceselor la sol de la Finnair, a declarat că măsurătorile sunt colectate în scopuri de siguranță și că „nu sunt legate în niciun fel de datele personale ale clienților”.

Citește și