Florin Cîțu și Cristian Ghinea confirmă informațiile Aleph News: CE a refuzat României trei draft-uri de proiect PNRR

Nu mă uit doar la un anumit sector. Pe mine mă interesează ca acest PNRR să reprezinte interesele României. E adevărat că sunt diferite sectoare, dar România are nevoie în anumite zone de mai multe investiți, în alte zone de mai puține investiții. Folosim acest PNRR, dar în contextul celorlalte surse de finanțare: finanțăm și de la buget, finanțăm și din fonduri europene, finanțăm și din PNRR. Toate proiectele pe care noi le considerăm importante în programul de guvernare vor avea aceste trei surse de finanțare”, a declarat miercuri premierul Cîțu, după ședința de guvern în care s-a discutat și situația PNRR.

Florin Cîțu a spus că România nu renunță la niciun proiect, ci optimizează „ce aveam până acum”. Premierul susține că nu sunt probleme, iar CE nu a venit cu obiecții: „Sunt mai mult comentarii, Comisia a cerut detalii, astfel că unii miniștri vor merge la Bruxelles pentru a explica mai bine”.

„Suntem acum la o înţelegere în coaliţie pentru o sumă de sub 30 de miliarde. Rămân nişte semne de întrebare care vor trebui discutate de către miniştrii care merg la Bruxelles. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene merge pe ceea ce am agreat acum, vom dezvolta componentele tehnice, e foarte mult de muncă, dar daţi-ne voie să nu dăm detalii despre sume până nu le discutăm şi cu Comisia.(…) Sunt câteva linii de investiţii prin care am trecut împreună. Nu am tăiat bucăţi ca atare, am redus de la fiecare sau unele care aveau probleme la partea de mediu… (…) Dacă vreţi vă dau detaliu pe partea de păduri, am redus de la partea de drumuri forestiere, de pildă”, a spus ministrul Cristian Ghinea.

Florin Cîțu și Cristian Ghinea nu au oferit prea multe detalii jurnaliștilor în legătură cu reducerea de 10 miliarde. Ministrul investițiilor și proiectelor europene a spus că pe partea de păduri s-a tăiat de la drumuri forestiere.

În ceea ce privește sistemul de irigații, ministrul agriculturii Adrian Oros va avea o discuție cu Comisia Europeană.

În privința infrastructurii rutiere, rămân în picioare toate proiectele, dar în cazul a două dintre ele vor fi propuse sume diferite.

Alocările au fost rearanjate în funcție de observațiile Comisiei, a spus și Ghinea, adăugând că „mergem mai departe” pe proiectele prioritare pentru România, chiar dacă Executivul de la Bruxelles are altă opinie.

Exit mobile version