• Circulaţia metroului în Bucureşti a fost blocată pentru un protest
  • Porţile au fost închise cu lacăt iar călătorii nu au fost lăsaţi să intre
  • Toate cele 5 magistrale au fost închise
  • Zilnic, aproximativ 400.000 de oameni circulă cu metroul

Capitala a fost paralizată azi din cauza protestului de la metrou. Sute de mii de oameni au găsit ușile închise în subteran și au fost nevoiți să găsească alternative la suprafață. Bucureștiul a fost aruncat în haos.

Reprezentanţii sindicatului au refuzat orice discuţie cu Metrorex și au cerut demisia directorului și a ministrului Drulă. În urmă cu o lună, zeci de sindicalişti au protestat pentru că ministerul a cerut verificarea salariilor crescute in 2020. Acum, sindicaliştii au decis să oprească metroul. Cel mai mult au avut de suferit oamenii plecaţi la prima oră spre locurile de muncă. Au gasit lăcate şi mesaje scrise de mână ca usile sunt inchise.

Protestul s-a încheiat seara, la18.30, dar metroul s-a redeschis abia la 22.00.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Sindicaliștii sunt interesați-direct de protest. Miza lor este legată de contractul de închiriere pentru spațiile comerciale de la metrou.

Expirat în 2018, contractul prevede că 75% din chirii merg către firma lui Ion Rădoi, liderul Sindomed. Aceeași frimă încasează jumătate din banii din publicitate, iar profitul e uriaș. Peste 6 milioane de lei în 2019.

Şeful Metrorex a solicitat eliberarea de urgenţă a spaţiilor comerciale. El spune că spaţiile nu au avizul ISU şi pun în pericol siguranţa călătorilor. În replică, Rădoi anunţă că se află în proces cu Metrorex. „Nu pot da oamenii afară cu buldozerul”, transmite el.

„Situația conflictuală consistă din 2018, când am luat act că această companie a sindicatului de la metrou nu mai are contract cu Metrorex. Nu am dorit să prelungesc acest contract, deși predeceserul meu a făcut acest lucru. Am notificat conducerii Metrorex să solicite eliberarea spațiilor în vederea reconfigurării lor și re-licitării. Principalul motiv era că era un contract ce dura de 15 ani, care e discutabil cum a fost alocat în 2002, dar și faptul că cei care dețineau spații comerciale pentru cae plătesc o chirie de 100 pe metru pătrat/an, din care Metrorex primea doar 30%. Este hilar”, a explicat situația Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, la emisiunea ȘTIU