• Națiunile din G7 au decis oprirea subvențiilor pentru proiecte cu energie fosilă.
  • Emisiile de gaz cu efect de seră din sectoarele energetice vor fi eliminate, până în 2035.
  • După 2035, arderea cărbunelui pentru electricitate va fi interzisă.

Eliminarea emisiilor cu efect de seră și oprirea subvențiilor pentru proiectele cu energie fosilă fără sisteme de captare a dioxidului de carbon, dar și interzicerea arderii cărbunelui pentru producerea de electricitate, sunt deciziile adoptate de miniștrii Energiei, Climei și Mediului din G7, la Berlin, pentru încetinirea schimbărilor climatice.

Este mult prea puțin, consideră Răzvan Nicolescu, fost ministru al Energiei din România.

„Fără India și China este complicat, doar cu G7. Vor fi proiectele în domeniul petrolului, gazului natual și cărbunelui. Este o decizie așteptată, este ceva normal să nu mai dai subvenții pentru proiecte care generează gaze cu efect de seră.”, a spus Răzvan Nicolescu, fost ministru al Energiei.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Dumitru Chisăliță vede, în aceste decizii, adevărate provocări, mai ales pentru țările europene, unde cărbunele este o sursă importantă pentru producerea energiei. Iar o altă decizie adoptată la Berlin este eliminarea acestor practici, după 2035.

„Este un plan ambițios. Teoretic, posibil de pus în aplicare. Practic, necesită o voință foarte mare, necesită o mobilizare foarte mare și acceptarea ideii că vom scoate mai mulți bani din buzunare, cel puțin pe o perioadă scurtă, mergând către eliminarea aceasta a cărbunelui.”, a spus Dumitru Chisăliță, expert în energie

Miniștrii Energiei, Climei și Mediului din G7 au convenitși la decarbonizarea puternică a sectorului rutier, până în 2030. Asta înseamnă ca vehiculele cu emisii zero să domine piața auto.

Pentru Daniel Pintilie, decizia era previzibilă.

„Întreaga Uniunea Europeană și-a asumat ținte destul de clare de eliminare a transportului poluant. Adăugând la aceasta și angajamentele marilor producători auto de a produce în continuare mașini electrice.”, a declarat Daniel Pintilie, expert în energie.