• Gara de Nord a fost inaugurată pe data de 13 septembrie 1872.
  • Piatra de temelie a gării a fost pusă pe 10 septembrie 1868 în fața lui Carol I.
  • Zilnic din Gara de Nord pleacă și sosesc cca. 200 de trenuri.

8 peroane și 14 linii atât găzduiește în dotarea sa Gara de Nord, asta o face să fie și cea mai mare gară din România, însă nu și cea mai modernă, care să fie o mândrie pentru o capitală europeană.

Ultima restaurare a Gării de Nord a avut loc între 1997 și 1999. Experții spun că pentru renovarea ei este nevoie de aproximativ 300 milioane de euro, o sumă uriașă, dar care este necesară pentru modernizarea sa.

Zilnic, spun informațiile, că prin Gara de Nord trec în medie 10.000 de oameni. Numai în perioada sărbătorilor traficul atinge și un trafic record care poate ajunge la peste 15.000 de pasageri/zi.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Se împlinesc 153 de ani de când a fost pusă piatra de temelie la cea mai mare gară din țara noastră, Gara de Nord. Cu o arhitectură impresionantă în stil clasic, clădirea avea să îi aducă pe toți românii de pretutindeni într-un singur punct, anume în capitala României, București.

Cea mai mare gară, dar nu și cea mai întreținută

La inaugurarea sa, în 1872, Gara de Nord purta denumirea de Gara Târgoviștei. Denumirea i s-a schimbat în 1888. Totuși, cea mai mare gară din România nu este neapărat și cea mai bine întreținută. În ultimii ani, traficul a scăzut din cauza stării deplorabile în care se află gara.

Experții ne spun că modernizarea ei ar dura circa 3 ani și ne-ar costa aproximativ 300 de milioane de euro. Ca să îi înțelegem mai bine stilul și istoria, Aleph News a stat de vorbă cu Ingrid Nicualit, studentă în anul al 3-lea la Facultatea de Arhitectură Ion Mincu din București.

„Gara de Nord are un stil clasic arhitectural, coloanele din fața gării care creează un portic arată foarte bine în partea de jos. Ce mai îmi place sunt elementele art deco care scot în evidență limitele fațadelor. Nu aș schimba stilul însă aș face niște minime intervenții ca restaurări, astfel încât să se păstreze vechimea stilului și senzația de istorie.

Mai mult, în diferite colțuri ale gării, Ingrid a reușit să facă și câteva comparații cu alte gări din alte orașe. Iar pentru început ea a luat ca exemplu celebra Gară de Nord din Paris.

„Ambele stiluri de coloane sunt clasice însă în partea aceasta la gara din Paris se pot observa și aceste coloane aplatizate care au capitel bionic iar pe partea aceasta sunt coloane normale cum sunt și cele din Gara de Nord. În zona de colț a gării se pot observa deteriorări ale coloanelor și la nivelul tencuielii, degradări care în timp pot duce și la fisurarea acestora”, este opinia studentei.