• Turcii cer ca döner kebab să fie recunoscut ca specialitate turcească.
  • Doar în Berlin sunt peste 1.000 de locații unde se vinde kebab.
  • În Germania, veniturile din doner se ridică la aproximativ 2,3 mld. €/an.
  • Doar în Berlin se consumă zilnic 400.000 de doner kebab.
  • Gemanii cer subvenții și plafonarea prețului pentru kebab.

S-au dus războaie religioase, pentru teritorii… dar niciodată pentru un kebab! Acum, Germania sare la atac – după ce Turcia i-a cerut Comisiei Europene ca „doner kebab” să fie înregistrat ca „specialitate tradițională garantată” în toată Europa, ca șunca serrano din Spania și pizza napolitană.

„E un atac la adresa identității culturale a Germaniei”, acuză ministrul Agriculturii din Germania, cu origini turcești. „Döner kebab face parte din Germania, iar diversitatea metodelor de preparare arată diversitatea țării noastre! În interesul fanilor kebabului doner din Germania, ne vom asigura ca döner kebab să rămână așa cum este preparat și consumat aici”, mai spune ministrul.

Turcia vrea o recunoaștere oficială a kebabului doner – ca specialitate turcească care s-a născut și dezvoltat în Turcia. Numai kebab-urile care respectă criterii stricte vor putea fi numite döner kebab – iar versiunea din Berlin nu ar trece testul. Kebabul doner nu trebuie să fie cu de toate, spun turcii! Și nu e tot! Contează și vârsta animalelor alese și chiar cuțitul pentru feliere. Fiecare specificație pusă pe masă de turci – trebuie respectată.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

Războiul se vede și în cifre. Prețurile kebab-urilor au crescut la 10 euro în unele orașe germane, față de 4 euro – acum doi ani. Anual, în Germania se consumă 1,3 miliarde de doner kebab. Gemanii cer acum plafonarea prețului pentru kebab, guvernul, însă, refuză.

Se estimează că umilul döner va genera vânzări anuale de aproximativ 2,3 miliarde EUR doar în Germania și 3,5 miliarde EUR în toată Europa, potrivit Asociației Producătorilor de Döner Turci din Europa, cu sediul la Berlin. Prețul său accesibil l-a transformat într-un instrument politic: la începutul acestui an, partidul de stânga german Die Linke a cerut guvernului să introducă un plafon de preț döner.

Citește și