• Agenția Națională de Poliție a declarat că a recrutat funcționari suplimentari și că va utiliza analizoare ADN rapide pentru a accelera identificarea a cinci cadavre.
  • Toate celelalte victime au fost identificate, însă majoritatea se află încă la o morgă temporară din aeroport.
  • Primele teorii s-au axat pe lovirea unei păsări, deși unii experți nu cred că e o coliziune de acest tip.

Ancheta privind accidentul aviatic de duminică din Coreea de Sud, în care au murit toate cele 181 de persoane aflate la bord, cu excepția a două, s-a intensificat marți, autoritățile fiind presate să explice modul în care avionul de linie a pierdut controlul și să identifice victimele, scrie The Guardian.

Familiile celor decedați – 175 de pasageri și patru membri ai echipajului – au rămas pe aeroportul internațional Muan, locul celui mai mortal accident aviatic de pe teritoriul Coreei de Sud, pentru a cere mai multe informații din partea autorităților.

Agenția Națională de Poliție a declarat că a recrutat funcționari suplimentari și că va utiliza analizoare ADN rapide pentru a accelera identificarea a cinci cadavre. Toate celelalte victime au fost identificate, însă majoritatea se află încă la o morgă temporară din aeroport.

Recomandări

AMINTIRI DIN VIITOR
FERICIȚI CEI CARE CHELTUIE
MODA NOUĂ, PE STIL VECHI
CUM MĂSORI TIMPUL?
EV-UL E LA PUTERE
HARTA VINURILOR SE SCHIMBĂ

Cauza exactă a accidentului este încă necunoscută. Primele teorii s-au axat pe lovirea unei păsări, deși unii experți nu cred că o coliziune de acest tip – un eveniment relativ frecvent în aviație – ar fi fost suficient de puternică pentru a împiedica pilotul să coboare trenul de aterizare al Boeing 737-800 în timp ce acesta se apropia de pistă.

Lăsând la o parte loviturile de păsări, anchetatorii încearcă să stabilească dacă vreunul dintre sistemele de control ale aeronavei a fost dezactivat, precum și de ce pilotul ar fi încercat să aterizeze atât de repede după ce a declarat o urgență. Avionul, propulsat de două motoare CFM 56-7B26, părea să se deplaseze cu viteză mare atunci când pilotul a încercat o „aterizare pe burtă”.

„Nu mă pot gândi la niciun motiv pentru a fi forțat să efectueze o astfel de aterizare”, a declarat John Nance, expert în siguranța aviației, fost pilot militar și comercial care a pilotat avioane 737 pentru Alaska Airlines.

Dispunerea aeroportului a fost criticată din ce în ce mai mult, experții în aviație punând sub semnul întrebării motivul pentru care a fost construit un terasament mare de pământ și beton folosit pentru a susține echipamentele de navigație, la aproximativ 250 m de capătul pistei.

Se crede că victimele au murit după ce zborul Jeju Air 7C2216, care venea de la Bangkok, s-a prăbușit în barieră, aruncând pasagerii în câmpurile din jur. Oficialii sud-coreeni au declarat că digul a fost construit în conformitate cu standardele industriei, adăugând că aeroporturile din alte țări au caracteristici similare.

Citește și