• Ion Cristoiu: „La 1 Martie viitor, de la orele 2-4 p. m., se va ţine licitaţie în pretoriul prefecturii de Prahova, pentru darea in antrepriză a transportului expediţiei Statului de la oficiul poştal Ploieşti la gară şi viceversa cu condiţiunile următoare:
  • Ion Cristoiu: Transportul se va face cu caii, hamurile şi accesoriile antreprenorului şi cu cariola direcţiunei. Antreprenorul va întreţine cariola cu cheltuiala sa în tot timpul duratei contractului, fiind obligat a o preda la expirarea lui în starea în care a primit-o.
  • Ion Cristoiu: Antreprenorul este dator a face transportul ori de cîte ori va fi necesitate la orele ce se va pune în vedere de către dirigintele respectiv. Trăsura cu cai va fi trimisă la oficiu şi gară, cel puţin cu o jumătate de oră înainte de ora fixată pentru pornirea expediţiei.”

 Cum arată un anunţ de licitaţie publicat în Monitorul Oficial din 18 februarie (2 martie) 1877, Rubrica Anunciuri Ministeriale, Ministerul de Interne, Direcţia Generală a Telegrafelor şi Poştelor:

„La 1 Martie viitor, de la orele 2-4 p. m., se va ţine licitaţie în pretoriul prefecturii de Prahova, pentru darea in antrepriză a transportului expediţiei Statului de la oficiul poştal Ploieşti la gară şi viceversa cu condiţiunile următoare:

1. Transportul se va face cu caii, hamurile şi accesoriile antreprenorului şi cu cariola direcţiunei.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

2. Antreprenorul va întreţine cariola cu cheltuiala sa în tot timpul duratei contractului, fiind obligat a o preda la expirarea lui în starea în care a primit-o.

3. Antreprenorul este dator a face transportul ori de cîte ori va fi necesitate la orele ce se va pune în vedere de către dirigintele respectiv.

4. Trăsura cu cai va fi trimisă la oficiu şi gară, cel puţin cu o jumătate de oră înainte de ora fixată pentru pornirea expediţiei.

5. În caz de a nu fi următor la articolul precedent, dirigintele va angaja cu orice preţ cai şi trăsură, spre a se face transportul în contul antreprenorului, care va mai fi amendat pentru asemenea contraveniri şi cu subvenţia pe o zi.

6. Trei abateri de la condiţiunile contractului dau dreptul direcţiunei la rezilierea lui şi concedarea acestei antreprise altei persoane prin licitaţie sau bună învoială în contul garanţiei antreprenorului.

7. Durata acestui contract va fi de trei ani cu începere de la 5 (17) aprilie 1877, rezervîndu-şi direcţiunea dreptul, afară de cazul prevăzut la articolul precedent, a-l rezilia oricînd va crede necesar după ce însă va anunţa cu o lună înainte pe antreprenor, fără drept de judecată sau vreo pretenţie din partea acestuia.

8. Subvenţia ce va rezultat la licitaţie se va plăti antreprenorului la finele fiecărei luni prin mandat asupra tezaurului public.

9. Pentru asigurarea statului ca acest transport se va efectua conform contractului, antreprenorul va depune în termen de 15 zile de la data aprobării o cauţiune în numerar sau efecte egal cu subvenţia pe trei luni.

Pe lîngă acesta se va considera ca cauţiune caii, hamurile şi accesoriile de orice natură pe care antreprenorul nu le va putea înstrăina spre a putea direcţia uza de dînsele în cazurile prevăzute la articolul 6 de mai sus.

Spre a fi admişi la licitaţie concurenţii vor depune o cauţiune provizorie în numerar sau efecte de ale Statului de 150 lei.

Această cauţiune va rămâne în profitul Statului, în cazul cînd antreprenorul nu se va prezenta spre a încheia contract şi nu va depune garanţie definitivă în termenul prescris la art. 9 de mai sus.

Pe lîngă acesta concurenţii vor avea în vedere art. 40-57 din legea contabilităţii generale a Statului şi art. 32 din legea timbrului, după care cheltuielile de timbru şi înregistrare cad în sarcina particolarilor.

No. 1 8 7 5 1877 Ianuarie 31.”

NOTĂ: Acest editorial este preluat integral de pe cristoiublog.ro