• Marina americană a luat în primire un prototip de navă care poate funcționa și naviga autonom timp de 30 de zile fără nicio intervenție umană.
  • EPF 13 este prima navă expediționară de transport rapid livrată Marinei Militare pentru a sprijini operațiunile de zbor.
  • Constructorul Austal USA continuă să avanseze capacitatea autonomă a acestei nave, în parteneriat cu L3Harris pentru a îmbunătăți nava și tehnologia fără echipaj la bord.

Marina americană a luat în primire un prototip de navă care poate funcționa și naviga autonom timp de 30 de zile fără nicio intervenție umană. USNS Apalachicola (EPF-13) face parte din procesul de dezvoltare a navelor fără echipaj uman care ar putea transforma condițiile de luptă în deceniile următoare, iar designul corpului său de mică adâncime îl face ușor de manevrat.

În ceea ce privește caracteristicile, USNS Apalachicola (EPF-13) are o viteză maximă de 40 de noduri, transportă o încărcătură utilă de 544 de tone metrice, poate transporta oameni, va fi folosită ca platformă de misiune fără echipaj uman sau platformă de arme antisubmarin, suportă operațiuni de zbor și are un sistem automat de control al mașinilor (MCS).

EPF 13 este prima navă expediționară de transport rapid livrată Marinei Militare pentru a sprijini operațiunile de zbor. În plus, aceste modernizări, împreună cu viteza mare dovedită, sunt esențiale pentru viitoarele operațiuni expediționare de bază înaintată ale Marinei SUA.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Rusty Murdaugh (președinte al Austal USA) raportează într-o declarație că „Austal USA este mândru să livreze această navă Marinei noastre, care este inovatoare și va fi un activ important pe măsură ce capacitățile fără echipaj uman continuă să împingă limitele și să redefinească modul în care se desfășoară misiunile. O mulțime de capacități sunt oferite luptătorilor noștri cu această navă și sunt incredibil de mândru de echipa noastră de constructori de nave”.

Constructorul Austal USA continuă să avanseze capacitatea autonomă a acestei nave, în parteneriat cu L3Harris pentru a îmbunătăți nava și tehnologia fără echipaj la bord în epicentrul arhitecturii navale autonome.