- Tánczos Barna, ministrul Mediului, a lansat programul „Vinerea Verde”
- Ministrul propune ca măcar o dată pe săptămână să renunți la mașina personală când mergi la muncă și să folosești transportul alternativ
- Experții spun că „Vinerea Verde” este o idee lăudabilă, dar sortită eșecului
Ce-ar fi să renunți la mașina personală când vii la muncă? Nu chiar în fiecare zi, dar cel puțin o dată pe săptâmână. Această invitație ți-o face Tánczos Barna, ministrul Mediului, care a lansat programul „Vinerea verde”.
Advertisment
Jurnalistul auto Adrian Mitrea, pentru care mașina este o formă de libertate personală, a spus în ce condiții este gata să renunțe la mașină în București.
Adrian Mitrea, jurnalist auto: „În oraș mi s-ar părea foarte util și aș renunța la mașina personală dacă aș avea legături de transport foarte bune pe transport de suprafață combinat cu transport subteran. Circul cu transportul public din București doar când vine vorba de metrou.”
Recomandări
Adrian este un cetățean conștiincios și circulă cu o mașină electrică. Ministerul Mediului nu se poate lăuda cu o asemenea performanță. Toate autoturismele ar trebui schimbate pentru a nu mai contribui la poluarea din trafic.
Pentru început Tánczos Barna invită angajații din instituțiile publice să fie exemplu pentru tine și să lase vinerea aceasta mașina acasă.
Tánczos Barna, ministrul Mediului: „Dorim să ajungem la o performanță de a avea unul din patru angajați din instituțiile publice care aleg ca metodă de deplasare în fiecare zi de vineri altceva decât deplasarea cu mașina. Aderarea la această mișcare este voluntară. Nu se vor face liste și nu vor fi sancțiuni. Este o invitație la un altfel de comportament.”
Experții spun că „Vinerea Verde” este o idee lăudabilă, dar sortită eșecului.
Alin Tănase, expert Greenpeace România: „În București avem sub 20 km de piste de biciclete. Transportul public nu este eficient. Faci la fel de mult din punctul A în punctul B cu autobuzul cum faci și cu mașina.”
Adrian Mitrea, jurnalist auto: „Haideți să renunțăm mai întâi la locurile astea de parcare privilegiate ale instituțiilor care ocupă jumate din locurile de parcare din centrul orașului după care să ne gândim cum putem să-i stimulăm pe angajații acestor ministere sau acestor instituții să vină la serviciu cu transportul public.”
Partenerii noștri