- Cea mai aglomerată parte din New-York este zona Central Park.
- Majoritatea șoferilor vor fi taxați cu 9$ pe zi în zonele centrale.
- Șoferii vor plăti o taxă de 2,25 $ pentru alte momente din zi.
- Camioanele mici vor plăti 14,40 $, iar cele mari, 22 $.
- Donald Trump promite că va scoate taxa când va reveni în funcție.
- În 2024, cel mai aglomerat trafic din lume a fost în Istanbul.
- La Istanbul, șoferii pierd în medie 105 ore pe an în ambuteiaje.
- București nu a fost în 2024 în topul celor mai aglomerate orașe.
- Orașele plictisitoare sunt dăunătoare pentru sănătate.
Cine trece prin New York la oră de vârf este bun de plată. Ca să rărească mașinile și circulația bară la bară, New York-ul introduce în premieră taxa pe aglomerație. Cea mai mare problemă e în zona Central Park, care cuprinde Empire State Building, Times Square și cartierul financiar din jurul Wall Street.
Advertisment
Majoritatea șoferilor vor fi taxați cu 9$ pe zi, pentru a intra în zona de aglomerație la orele de vârf și 2,25$ pentru alte ore din zi. Nu scapă nici camioanele mici și autobuzele care nu sunt pentru navetiști. Acestea vor plăti 14,40 $ ca să intre în Manhattan la orele de vârf, iar camioanele mai mari și autobuzele turistice vor plăti aproape 22 $. Pe lângă reducerea traficului, new-yorkezii vor să se folosească de această taxă și ca să extindă rețeaua de transport public.
Donald Trump este însă împotriva inițiativei și promite că va scoate taxa când va reveni în funcție luna aceasta. Republicanii din zonă i-au cerut deja să intervină. Ideea ar putea fi preluată și de orașele care au prins topul aglomerației pe 2024. Istanbulul a fost campionul mondial la trafic – unde șoferii petrec în medie 105 ore pe an în ambuteiaje.
Recomandări
New Yorkul și Chicago vin tare din urmă, cu 102 ore petrecute în trafic. În Europa, Londra conduce clasamentul cu 101 ore petrecute în trafic, urmată de Paris cu 97 de ore, Dublin, Roma şi Bruxelles. Bucureștiul n-a mai prins TOP 25 anul ăsta nici măcar pe Europa, după ce în 2022 a fost pe 19 în lume la cel mai mult timp pierdut în trafic.
Orașele plictisitoare sunt dăunătoare pentru sănătate. Multe dintre ele s-au dezvoltat în jurul comerțului, industriei și automobilelor, fără a lua în considerare sănătatea umană. Rezultatul? S-a observat o creștere alarmantă a bolilor precum depresia, cancerul și diabetul.
Citește și
- Un oraș din Italia a interzis boala prin lege. Primarul s-a săturat să se plângă că statul nu îi face un spital de urgență
- Finlandezii au creat un mini-oraș în care copiii se prefac că sunt oameni mari, ca să facă educație financiară prin simulare
- LIVE UPDATE. Război în Ucraina, ziua 1.049. Kievul lovește trei sisteme de apărare aeriană rusești în timp ce atacul surpriză de la Kursk continuă
Partenerii noștri