- O porțiune din autostrada Lugoj-Deva ar putea să nu fie terminate până în 2023
- România ar putea da banii înapoi Uniunii Europene daca proiectul nu va fi gata
- CNAIR va anula licitația pentru terminarea autostrăzii
Nici după 10 ani autostrada de la Lugoj până la Deva nu va fi gata. CNAIR va anula în curând licitația pentru terminarea Autostrăzii.
Advertisment
După ce licitația a fost deschisă de mai bine de un an, tot cam atât a stat suspendată.
Mariana Ioniță, Directorul General CNAIR, a spus, la Ziarul Financiar, de ce s-a ajuns în situația asta.
Recomandări
„Pe Lujoj-Deva lotul doi, acolo este o problemă, știți. Am avut un arbitraj. Arbitrajul a decis că trebuie să rămână la antreprenor, am vorbit cu antreprenorul, iar cu antreprenorul am ajuns la o înțelegere, să rămânem doar cu secțiunea D, care este foarte mică”, a spus Mariana Ioniță, director general CNAIR.
Acordul de mediu a solicitat să fie construite două tuneluri astfel încât natura să fie protejată, în valoare de 300 de milioane de euro. În loc, contractul semnat în 2013, prevedea doar o săpătură în dealurile Holdea.
Ionuț Ciurea, directorul Pro Infrastructură, spune că în condițiile astea e imposibil ca autostrada să fie gata în 2023, așa cum ar fi trebuit.
„Și fără autostradă și cu banii luați. A mai rămas doar o bucățică. Problema e că regula europeană spune că trebuie să fie tot proiectul funcțional. Iar tot proiectul nu o să fie gata până în 2023. Sunt șanse maxime ca Romania să piardă banii europeni”, a spus Ionuț Curea, Director Pro Infrastructură.
Partenerii noștri