• Politicienii au tăiat panglica la podul suspendat de la Brăila fără ca lucrările să fie complet finalizate.
  • Pe pod, nu vei putea merge noaptea, timp în care se va lucra la drumurile de legătură spre Jijila și spre Centura Brăilei.
  • Nicuța Enache este antreprenor și nu își pierde speranța: „Nu avem drumuri, forță de muncă, dar s-a început, e un început”.

Politicienii au tăiat panglica la podul suspendat de la Brăila fără ca lucrările să fie complet finalizate. Pe pod, nu vei putea merge pe timpul nopții, pentru că se va lucra la drumurile de legătură spre Jijila și spre Centura Brăilei, care nu sunt gata nici acum. Termenul de finalizare a fost depășit cu 18 luni.

„Golden Gate” de România a avut și probleme. În prima fază a șantierului au fost descoperite infiltrații la blocurile de ancoraj, iar în aprilie asfaltul proaspăt turnat a crăpat din cauza utilajelor de mare tonaj de pe șantier.

Nicuța Enache este antreprenor și nu își pierde speranța. Aceasta observă pașii mici pe care România îi face spre dezvoltare, spre ,,mai bine”.

Recomandări

ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE
APEL MISTERIOS
CADOURI PRIETENEȘTI

„România funcționează și asa. De ce vedeți doar partea rea a lucrurilor? Oamenii fac. Hai să vedem partea bună că se începe ceva. Cum este când nici măcar nu se începe un lucru? Cum este când eu vreau să îmi aduc produsele din Italia. Ar trebui să le aduc cu avionul. Nu avem drumuri, forță de muncă, dar s-a început, e un început”.

Nicuța are trei restaurante Ciao Niki. Antreprenoarea vorbește despre obstacolele pe care le-a întâmpinat atunci când a încercat să mai ridice un local. Forța de muncă este un factor important.

„Nu a fost din cauza infrastructurii, ci din cauza forței de muncă. Noi românii, plecăm în străinătate să fim slugi. O spun din experiență, o spun de la un om care a dat cu mătura și care a spălat pe jos, până am ajuns să conduc restaurantul de una singură. Colegilor mei de muncă nu le spun angajați. Oricât ai motiva omul cu bani, nu mai are chef de muncă. Lucrăm două zile cu două zile, apoi suntem obosiți.”

Probleme au fost și în testele de luna trecută, când mai multe cabluri, care susțin greutatea podului, s-ar fi rupt. Un „raport de neconformitate” a ajuns pe mâna jurnaliștilor, însă, când au cerut explicații, aceștia au fost luați peste picior de purtătorul de cuvânt al CNAIR, care le-a transmis că „nu se pricep”.

În prima zi de la deschidere, pe pod s-a produs și primul accident: un șofer a oprit să facă poze și a fost lovit din spate de un altul, neatent. „Facem apel la şoferi să nu mai oprească pe pod, nu permite legislaţia rutieră şi există risc de producere a accidentelor rutiere”, transmite purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Citește și