• Standarde de emisii Euro 7 vor garanta că toate autoturismele noi vândute sunt mai puțin poluante.
  • 8 state membre UE, printre care și România, au cerut oficialilor europeni să-și modifice propunerile.
  • Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025.
  • Directorul general Stellantis NV, Carlos Tavares, susţine că noile reguli pun o povară inutilă asupra industriei
  • UE vrea reducerea până în 2030 cu 55% a emisiilor de la autoturisme și cu 50% la camionete.

Oficialii Uniunii Europene dezbat astăzi noile norme de poluare EURO 7. Planul urmează să fie adoptat în perioada următoare, iar producătorii de autoturisme vor fi obligați să le respecte, dacă vor să vândă în continuare pe piața europeană. Noile propuneri nu mulțumesc însă pe toate lumea.

Standardele Euro 7 introduc limite de emisii pentru toate autovehiculele în cadrul unui set unic de norme. Normele sunt neutre din punctul de vedere al combustibililor și al tehnologiei, ceea ce înseamnă că aceleași limite se vor aplica indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme electrice sau combustibili alternativi.

În același timp, toate vehiculele vor trebui să respecte normele pentru o perioadă mai lungă decât cea care este în vigoare în prezent. Conformitatea pentru autoturisme și camionete va fi verificată până când acestea ating 200 000 de kilometri și vârsta de 10 ani. Asta înseamnă dublu față de Euro 6.(100 000 de kilometri și 5 ani).De asemenea, noile norme vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în mașini, pentru a spori încrederea consumatorilor în vehiculele electrice.

Recomandări

CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ
CÂT COSTĂ DISTRACȚIA?
CCR SUB LUPA SUA
RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII

Se va reduce necesitatea înlocuirii bateriilor la sfârșitului ciclului de viață al unui vehicul, scăzând astfel nevoia de materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor. Normele Euro 7 vor garanta faptul că mașinile nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate cu ușurință de către autorități prin utilizarea senzorilor din interiorul lor pentru a măsura emisiile pe întreaga durată de viață a unui vehicul. Nu în ultimul rând, obiectivul de a reduce cu 100% din emisiile de CO2 până în 2035 pentru autoturisme și camionete a fost și el luat în considerare

Care sunt nemulțumiții?

Vorbim de producători, dar și de 8 state membre ale Uniunii Europene, printre care și România.
Franţa, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia, susţin că se opun noilor reguli deoarece acestea ar putea redirecționa investiții cruciale necesare pentru decarbonizarea sectorului auto. De cealaltă parte, unii producători auto reclamă timpul foarte scurt pe care-l au la dispoziție pentru a se conforma. Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025.

Directorul general de la Stellantis susţine că noile reguli pun o povară inutilă asupra industriei, vor încetini tranziţia la electrice și va duce la prețuri mai mari pentru mașini. La rândul său, Luca de Meo, CEO al grupului Renault spune că EURO 7 va distrage atenția industriei auto de la utilizarea exclusivă a energiei electrice și va forța producătorii de automobile să investească în motoare cu ardere care nu au viitor cert în acest moment.

Citește și: