- Aviația este responsabilă pentru aproximativ 2% din toate emisiile de gaze cu efect de seră la nivel global.
- Compania aeriană, Skytrans a anunțat planurile pentru ceea ce susține că va fi prima aeronavă electrică pe bază de hidrogen din Australia.
- Producătorul european de aeronave Airbus și-a anunțat anul trecut planurile pentru avioane comerciale cu emisii zero alimentate cu hidrogen, care ar putea zbura pe cer până în 2035.
O companie aeriană din Queensland a anunțat planurile pentru ceea ce susține că va fi prima aeronavă electrică pe bază de hidrogen din Australia. Hidrogenul este o „soluție cu adevărat sustenabilă” pentru aviație, care până acum a fost o industrie greu de decarbonizat, afirmă producătorul de aeronave Stralis.
Advertisment
Compania aeriană, Skytrans, care operează din Cairns și zboară spre Cape York și strâmtoarea Torres, spune că primul avion va fi în aer până în 2026. Directorul executiv al Skytrans, Alan Milne, a declarat că proiectul de trecere la hidrogen va permite transportatorului să „conducă națiunea” în reducerea impactului asupra mediului al industriei aviatice și va ajuta Skytrans să devină o companie aeriană cu emisii zero până în 2050.
Aviația este responsabilă pentru aproximativ 2% din toate emisiile de gaze cu efect de seră la nivel global și este recunoscută ca fiind un sector deosebit de greu de decarbonizat. Skytrans a declarat că va colabora cu compania de aeronave Stralis pentru a moderniza un Beech B1900D-HE cu 19 locuri. Avionul transformat va avea o autonomie de 800 km și va funcționa inițial la costuri similare cu cele ale aeronavelor cu motoare convenționale.
Recomandări
Cofondatorul și directorul de operațiuni al Stralis, Stuart Johnstone, a declarat că noua industrie va permite motoarelor să obțină o scădere cu 25% a costurilor de operare până în 2035, pe măsură ce costul de producție pentru hidrogen scade în timp.
Hidrogenul este „cea mai viabilă soluție din punct de vedere comercial și este cu adevărat sustenabilă”
Stralis își propune să ajute companiile aeriene să se decarbonizeze, iar Johnstone a declarat că hidrogenul este „cea mai viabilă din punct de vedere comercial și cu adevărat sustenabilă soluție” de pe piață.
Cu toate acestea, Keith Tonkin, directorul general al firmei de consultanță Aviation Projects, a declarat că mai sunt încă obstacole substanțiale de depășit pentru ca avioanele alimentate cu hidrogen să devină fezabile.
„În linii mari, vorbim despre tehnologii complet noi și încercăm să creăm un nou sistem de furnizare a energiei în întreaga lume pentru hidrogen. Există o mulțime de sarcini legate de lanțul de aprovizionare care trebuie puse în aplicare pentru a aduce hidrogenul în locurile în care se află avioanele”, a spus el.
Tonkin a menționat o serie de alte proiecte din întreaga lume ca dovadă a ambițiilor industriei pentru combustibili alternativi. Cu toate acestea, concurenții australieni se află într-un dezavantaj substanțial în ceea ce privește politica și viziunea strategică la nivel național și de stat, a spus el.
La începutul acestei luni, Comisia Europeană a lansat o „alianță pentru o aviație cu emisii zero” pentru a ajuta companiile aeriene să lucreze împreună pentru a elimina emisiile până în 2050. Australienii speră că, prin introducerea unor obiective, planuri și subvenții mai clare, Australia va reuși să accelereze decarbonizarea rețelelor sale de transport.
În prezent, Strategia națională privind hidrogenul se concentrează în mare măsură pe crearea unei industrii viabile de export de hidrogen, dar nu face prea multe referiri la aeronave sau la transport. Stralis și Skytrans speră ca succesul proiectului lor să evidențieze oportunitățile din acest domeniu și să susțină o nouă capacitate de producție avansată în Australia.
Combustibili alternativi pentru aeronave
„Queensland își mărește capacitatea de a produce hidrogen verde, soare îmbuteliat, din resursele locale de energie eoliană și solară. Stralis va profita de acest lucru pentru a ajuta companii precum Skytrans să continue să ofere călătorii aeriene la prețuri accesibile, pe măsură ce lumea trece la net zero”, a declarat Johnstone.
„Acest lucru ar putea fi un câștig pentru industria din Queensland și [ar putea] sprijini eforturile lor de a face tranziția către o economie cu emisii reduse de carbon”.
Producătorul european de aeronave Airbus și-a anunțat anul trecut planurile pentru avioane comerciale cu emisii zero alimentate cu hidrogen, care ar putea zbura pe cer până în 2035. Acesta a lansat trei concepte diferite de aeronave, inclusiv un avion cu reacție pentru 200 de pasageri capabil să zboare peste 2.000 de mile marine, un proiect de turbopropulsor care transportă până la 100 de pasageri pentru 1.000 de mile marine pe distanțe scurte și un proiect de aripă mixtă.
Alți producători au promis, de asemenea, aeronave alimentate cu hidrogen, printre care Aviation H2, o altă companie australiană, și Connect Airlines.
Partenerii noștri