• Într-o declaraţie trimisă vineri, după ce Reuters a publicat prima dată constatările sale, Hyundai a declarat că „nu tolerează practicile ilegale de angajare la nicio entitate Hyundai”.
  • SMART, într-o declaraţie separată, a declarat că respectă legile federale, statale şi locale şi neagă orice acuzaţie că ar fi angajat cu bună ştiinţă pe cineva care nu este eligibil pentru angajare.
  • Într-o notă privind drepturile omului postată online, Hyundai afirmă că interzice munca copiilor, inclusiv la furnizori.

O filială a Hyundai Motor a folosit copii la muncă într-o fabrică ce furnizează piese pentru linia de asamblare a constructorului auto coreean din apropiere de Montgomery, Alabama, potrivit poliţiei din zonă, familiei a trei muncitori minori şi a opt foşti şi actuali angajaţi ai fabricii.

Reuters publică o anchetă în care arată că muncitori minori, în unele cazuri în vârstă de doar 12 ani, au lucrat la o fabrică de ştanţare a metalelor operată de SMART Alabama LLC, listată de Hyundai în documentele corporative ca unitate cu capital majoritar, furnizează piese pentru unele dintre cele mai populare maşini şi SUV-uri construite de producătorul auto în Montgomery, principala sa uzină de asamblare din SUA.

Într-o declaraţie trimisă vineri, după ce Reuters a publicat prima dată constatările sale, Hyundai a declarat că „nu tolerează practicile ilegale de angajare la nicio entitate Hyundai”. „Avem politici şi proceduri în vigoare care impun respectarea tuturor legilor locale, statale şi federale” – potrivit companiei, care, însă, nu a răspuns la întrebările detaliate ale Reuters cu privire la constatări.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

SMART, într-o declaraţie separată, a declarat că respectă legile federale, statale şi locale şi neagă orice acuzaţie că ar fi angajat cu bună ştiinţă pe cineva care nu este eligibil pentru angajare. Compania a precizat că se bazează pe agenţiile de muncă temporară pentru a ocupa locurile de muncă şi se aşteaptă ca „aceste agenţii să respecte legea în ceea ce priveşte recrutarea, angajarea şi plasarea lucrătorilor în incinta sa”. Nici aceştia nu a răspuns la întrebări specifice despre muncitorii citaţi în articol sau despre scenele de la locul de muncă descrise de aceştia şi de alte persoane familiarizate cu fabrica.

Povestea copiilor din fabrică

Reuters a aflat despre lucrătorii minori la furnizorul deţinut de Hyundai în urma dispariţiei scurte, în februarie, a unui copil migrant din Guatemala din casa familiei sale din Alabama.

Fata, care împlineşte 14 ani luna aceasta, şi cei doi fraţi ai ei, în vârstă de 12 şi 15 ani, lucrau cu toţii la fabrică la începutul acestui an şi nu mergeau la şcoală, potrivit unor persoane care cunoaşte situaţia privind angajarea celor trei fraţi.

Tatăl lor, Pedro Tzi, a confirmat spusele acestor persoane într-un interviu acordat Reuters.

Poliţia din oraşul natal adoptiv al familiei Tzi, Enterprise, a declarat, de asemenea, pentru Reuters că fata şi fraţii ei au lucrat la SMART. Poliţia, care a ajutat la localizarea fetei dispărute, în momentul căutării a identificat-o pe aceasta după nume într-o alertă publică.

Forţele de poliţie din Enterprise, la aproximativ 45 de mile de fabrica din Luverne, nu au jurisdicţie pentru a investiga posibile încălcări ale legislaţiei muncii la fabrică. În schimb, au notificat biroul procurorului general al statului după incident, a declarat pentru Reuters James Sanders, un detectiv al poliţiei din Enterprise.

Mike Lewis, un purtător de cuvânt al biroului procurorului general din Alabama, a refuzat să comenteze.

Nu este clar dacă biroul sau alţi anchetatori au contactat SMART sau Hyundai în legătură cu posibile încălcări.

Vineri, ca răspuns la informaţiile prezentate de Reuters, un purtător de cuvânt al Departamentului Muncii din Alabama a declarat că acesta se va coordona cu Departamentul Muncii din SUA şi cu alte agenţii pentru a investiga.

Copiii lui Pedro Tzi, care s-au înscris acum pentru următorul semestru şcolar, au făcut parte dintr-un grup mai mare de lucrători minori care şi-au găsit locuri de muncă la furnizorul deţinut de Hyundai în ultimii ani, potrivit interviurilor acordate de mai mulţi foşti şi actuali angajaţi ai uzinei şi cu recrutori de forţă de muncă.

Mai mulţi dintre aceşti minori, au spus ei, au renunţat la şcolarizare pentru a lucra în schimburi lungi la uzină, unde se expuneau la pericole extreme, inclusiv pericole de amputare.

Cei mai mulţi dintre angajaţii actuali şi foştii angajaţi care au vorbit cu Reuters au făcut-o sub rezerva anonimatului. Astfel, nu s-a putut determina numărul exact de copii care ar fi putut lucra la fabrică, ce salariu primeau minorii sau alţi termeni ai angajării lor.

Hyundai își susține principiile

Într-o notă privind drepturile omului postată online, Hyundai afirmă că interzice munca copiilor, inclusiv la furnizori.

Compania a declarat recent că se va extinde în Statele Unite, planificând investiţii de peste 5 miliarde de dolari, inclusiv o nouă fabrică de vehicule electrice lângă Savannah, Georgia.

Într-o perioadă de criză de forţă de muncă în SUA şi de întreruperi ale lanţului de aprovizionare, experţii în domeniul muncii au declarat pentru Reuters că există riscuri sporite ca copiii, în special migranţii fără documente, să ajungă la locuri de muncă periculoase şi ilegale pentru minori.