• Cea mai mare macara operaţională de pe coasta de est a SUA este pregătită să cureţe resturile podului din Baltimore.
  • Scafandrii au recuperat două corpuri ale muncitorilor dispăruţi, care reparau podul în momentul coliziunii.
  • Înlocuirea podului vechi de 47 de ani va necesita probabil „ani de muncă”, dar portul, ale cărui operaţiuni au depăşit recent nivelurile de dinainte de pandemie.

Cea mai mare macara operaţională de pe coasta de est a SUA este pregătită să cureţe resturile podului din Baltimore la câteva zile după ce o navă de marfă s-a ciocnit de acesta, scrie Reuters.

Macaraua, care poate ridica până la 1.000 de tone, a ajuns joi seara şi va începe probabil să extragă resturile din apă sâmbătă dimineaţa, potrivit purtătorului de cuvânt al Pazei de Coastă a SUA, Carmen Carver. O a doua macara va interveni pentru a ajuta, a spus ea.

Autorităţile statale şi federale se concentrează pe degajarea portului şi pe reconstrucţia podului după ce o navă de containere a intrat într-o coloană de susţinere a podului marţi dimineaţa.

Recomandări

SONDA PARKER ATINGE SOARELE
MUSK MIZEAZĂ PE AFD
SECRETE DESPRE UNIVERS
CE NU POȚI VIZITA ÎN 2025?
CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ

Scafandrii au recuperat două corpuri ale muncitorilor dispăruţi, care reparau podul în momentul coliziunii. Se crede că alţi patru muncitori sunt sub apă. Toţi erau imigranţi din Mexic şi America Centrală.

Găsirea celorlalte cadavre este prioritatea principală, a declarat joi guvernatorul statului Maryland, Wes Moore, într-o conferinţă de presă. Echipajele trebuie, de asemenea, să evalueze cum să scoată nava blocată, încărcată cu mii de containere şi prinsă de resturile podului.

Guvernul american a acordat statului Maryland 60 de milioane de dolari pentru a îndepărta resturile şi a începe reconstrucţia podului.

Locurile de muncă a aproximativ 15.000 de persoane a căror activitate se învârte în jurul funcţionării zilnice a portului sunt suspendate. Parlamentarii din Maryland caută să adopte o legislaţie de urgenţă pentru a asigura înlocuirea veniturilor celor afectaţi, a declarat săptămâna aceasta preşedintele Senatului statului.

Situaţia reprezintă un risc temporar pentru economia zonei, deoarece portul primeşte cea mai mare parte a importurilor de automobile din SUA şi este unul dintre cele doar patru de pe coasta de est a SUA.

Înlocuirea podului vechi de 47 de ani va necesita probabil „ani de muncă”, dar portul, ale cărui operaţiuni au depăşit recent nivelurile de dinainte de pandemie, ar putea fi redeschis în câteva săptămâni, „dacă resturile sunt îndepărtate rapid”, potrivit unui raport al Moody’s.

Citește și