• Inundațiile sunt frecvente în Dakar în această perioadă a anului.
  • Unii șoferi au descris scene înspăimântătoare.
  • Scene similare au avut loc pe 20 iulie, când au căzut 84 de milimetri de ploaie în doar două ore.

Cel puțin o persoană a fost ucisă și o alta grav rănită în urma inundațiilor provocate de ploile torențiale care au avut loc vineri în capitala Senegalului, Dakar. Este pentru a doua oară în mai puțin de o lună când ploile torențiale au transformat drumurile în râuri noroioase și au scufundat pasaje subterane.

Unii șoferi au descris scene înspăimântătoare, inclusiv Tahar Trabelsi, un inginer tunisian care locuiește în Dakar.

Au fost multe ambuteiaje, am fost complet blocați, a spus el. Nu înaintam și – cu ploaia – era foarte multă apă care intra – și, încetul cu încetul, apa creștea. Așa că am fost blocați cu toții. Eu, când am văzut că mașina a început să se umple de apă, am luat decizia de a ieși din mașină și am plecat. Mașina mea a fost inundată în proporție de 100%.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Inundațiile sunt frecvente în Dakar în această perioadă a anului, dar vineri au căzut 126 de milimetri de ploaie în doar șase ore. Drumurile nisipoase ale țării sunt prost echipate pentru a face față unei cantități atât de mari de apă, iar unii pun aceste precipitații excepționale pe seama încălzirii globale.

Tahar Trabelsi spune: În prezent, intensitatea ploilor este uriașă. Nu mai este ca ploile din trecut. Știm despre schimbările climatice, nu este complicat. Și suntem lângă ocean, așa că fluxul nu a fost intensitatea obișnuită a ploii – a fost o ploaie mare într-un timp scurt. De aceea există aceste pagube, totul era plin de apă.

Scene similare au avut loc pe 20 iulie, când au căzut 84 de milimetri de ploaie în doar două ore. Orice cantitate mai mare de 50 de milimetri este considerată extremă, potrivit agenției naționale de aviație civilă și meteorologie (ANACIM).