• Marile orașe americane, inclusiv New York, Minneapolis, San Francisco, Baltimore și Portland, Oregon, au integrat aspecte ale programului în planurile lor de siguranță.
  • Succesul din Hoboken a știrbit din ideea că atingerea numărului zero de decese în trafic este mai mult o aspirație decât o realizare.
  • Hoboken este ridicat la rang de model național pentru siguranța rutieră.

Parcările de pe străzi erau deja puține în Hoboken, New Jersey, când moartea unui pieton în vârstă i-a determinat pe conducătorii orașului să elimine și mai multe locuri de parcare în încercarea de a pune capăt accidentelor mortale din trafic, scrie The Star.

De șapte ani încoace, orașul de aproape 60.000 de locuitori a raportat un succes: niciun ocupant de automobil, pieton sau biciclist nu a murit într-un accident de circulație din ianuarie 2017, ridicând Hoboken la rang de model național pentru siguranța rutieră.

Primarul Ravi Bhalla era membru al consiliului municipal în 2015, când o furgonetă a lovit-o pe Agnes Accera, în vârstă de 89 de ani, în timp ce traversa strada Washington, în aglomeratul cartier de afaceri din centrul orașului. Bhalla nu o cunoștea pe Accera, dar a participat la priveghiul ei și a spus că moartea ei l-a inspirat să facă presiuni pentru o mai bună siguranță.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Am simțit că nu era acceptabil”, a spus Bhalla. Seniorii noștri, cărora le datorăm cea mai mare datorie de siguranță, ar trebui să poată trece pe acea stradă cât mai sigur posibil. Faptul că ea a fost ucisă a fost un declanșator care ne-a făcut să acționăm”.

Bhalla a devenit primar în 2018, iar orașul s-a angajat pe deplin în Vision Zero: un set de orientări adoptate de numeroase orașe, state și națiuni care încearcă să elimine decesele din trafic. Susținătorii cred că niciun accident nu este cu adevărat inevitabil și chiar doresc să elimine cu totul cuvântul accident” atunci când descriu decesele de pe șosele.

Suedia a inițiat acest concept în urmă cu mai bine de un sfert de secol

Suedia a inițiat acest concept în urmă cu mai bine de un sfert de secol, iar secretarul american al transporturilor, Pete Buttigieg, a menționat Hoboken în 2022, când a anunțat că departamentul său va urma liniile directoare Vision Zero. Marile orașe americane, inclusiv New York, Minneapolis, San Francisco, Baltimore și Portland, Oregon, au integrat aspecte ale programului în planurile lor de siguranță, inclusiv cel puțin o formă de daylighting, termen care desemnează eliminarea locurilor de parcare din apropierea intersecțiilor pentru a îmbunătăți vizibilitatea.

Succesul din Hoboken a știrbit din ideea că atingerea numărului zero de decese în trafic este mai mult o aspirație decât o realizare.

Acest obiectiv este evident îndrăzneț”, a declarat Leah Shahum, fondator și director al Vision Zero Network, o organizație non-profit care militează pentru siguranța pe străzi. Este, de asemenea, menit să ne ajute să ne scuturăm de mulțumirea pe care o avem de prea mult timp, conform căreia decesele în trafic sunt inevitabile, că ceea ce trăim astăzi este doar un produs secundar nefericit și inaccesibil al societății moderne. Nu este așa.”

Citește și