• Până în 2030, 60.000 de locuri de parcare vor fi înlocuite cu copaci.
  • Anne Hidalgo promite să creeze 300 de hectare de noi spații verzi.
  • Palnul va crea centre de răcire si coperișuri reflectorizante pe 1.000 de clădiri.

(INTRO)Anne Hidalgo, primarita Parisului, isi continua cruciada «verde». Un nou plan climatic care va fi supus Consiliului Municipal si promite să reducă limitele de viteză, să elimine 60.000 de locuri de parcare și să creeze „oaze” urbane .

Până în 2030, cele 60.000 de locuri de parcare vor fi înlocuite cu copaci. Sub genericul „Mai rapid, mai echitabil, mai local”, acest nou plan promite să extindă progresele déjà inregistrate, oferind un oraș mai rezistent la condițiile meteorologice extreme, mai prietenos cu pietonii și mai liber de mașini.

Pentru a atinge acest obiectiv, Parisul promite să creeze 300 de hectare de noi spații verzi până în 2030, iar 10% din acestea vor fi amenajate până în 2026. Eliminarea locurilor de parcare va fi o componentă majoră a acestui obiectiv. Locurile de parcare care flanchează străzile vor fi înlocuite cu rânduri de copaci plantați în straturi care ajută și la absorbția apelor pluviale.

Recomandări

SONDA PARKER ATINGE SOARELE
MUSK MIZEAZĂ PE AFD
SECRETE DESPRE UNIVERS
CE NU POȚI VIZITA ÎN 2025?
CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ

Crearea de „piețe oază” în fiecare dintre cele 20 de arondismente ale Parisului va adăuga alte zone verzi în care copacii și structurile de umbră, cum ar fi foișoarele, vor oferi locuitori de relaxare și vor contribui la scăderea temperaturii aerului înconjurător.

Este Parisul victima căldurilor extreme?

Orașul generează un puternic efect de insulă de căldură urbană si multe dintre locuințele și întreprinderile sale nu au aer condiționat. Planul propune mai multe centre de răcire în cartiere, planuri de regândire a programului zilnic al persoanelor care lucrează în aer liber și un angajament de a instala „acoperișuri reci” izolate sau reflectorizante pe 1.000 de clădiri publice.

Pietonalizarea va continua, de asemenea, în ritm accelerat, municipalitatea angajându-se să creeze un nucleu fără mașini în inima fiecărui arrondissement. Pe bulevardul Périphérique, municipalitatea va rechiziționa o bandă de circulație pentru utilizarea exclusivă a vehiculelor de transport în comun și a participanților la carpooling. Pe benzile care vor rămâne deschise tuturor, limitele de viteză sunt dejareduse la 50 de kilometri pe oră.

Citește și